آذربایجانایران

دیوار نویسی و نصب بنر و پوستر در سطح شهر تهران؛ «ایران کویری است که ثروت آذربایجان را می بلعد»

جمعی از فعالین‌ حرکت ملی‌ آذربایجان در ادامه اعتراضات به وضعیت بحرانی دریاچه اورمیه و بی تفاوتی حکومت نسبت به آن، اقدام به دیوار‌ نویسی‌ و نصب گسترده پوستر و بنر در شهرتهران نمودند.

روز چهارشنبه اول شهریورماه ۱۴۰۲ جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر تهران در ادامه اعتراضات به‌ بی توجهی دولت و مسئولان به وضعیت بحرانی دریاچه اورمیه اقدام به دیوار نویسی، پخش و نصب گسترده پوستر در سطح شهر تهران نمودند.

«ایران کویری است که ثروت آذربایجان را می بلعد نه خود آباد می شود و نه آزربایجان را آباد می کند»، «میلت اویان آماندی آزربایجان تالاندی»، «خشک شدن دریاچه اورمیه= نابودی آزربایجان»، «دریاچه اورمیه نفس‌های آخرش را میکشد» و«اورمو گؤلو جان وئریر» از جمله متون دیوار نویسی شده و چاپ شده بر روی پوسترها می باشد.

روز ۳۱ شهریورماه نیز بنری توسط فعالین حرکت ملی در یکی از خیابان‌های منتهی به میدان آزادی نصب گردیده بود که ساعتها در معرض دید عابرین قرار گرفت.

«تاراج معادن و ثروت‌های طبیعی ملل تحت ستم،تغییر دادن اقلیم و پیاده سازی استراتژی زمین سوخته و به تبع آن طرح کوچ اجباری، در جغرافیای ملل تحت ستم به واسطه تخریب زیست‌ بوم‌های طبیعی مثل دریاچه اورمیه توسط سیستم پانفارس و ایرانشهری حاکم بر جغرافیای قراردادی ایران را محکوم میکنیم.

#به_استعمار_آزربایجان_پایان_میدهیم»

متن بنر اعتراضی است که در اعتراض به سیاست‌های استعماری شوونیزم فارس به نمایش در آمده است.

به عقیده صاحبنظران آذربایجانی، تبعیضهای مضاعف اقتصادی و ملی حاکمیت علیه تورک‌ها،تاراج‌ معادن‌ زیر زمینی‌ و روی زمینی‌ آذربایجان، خشکانیدن‌ عمدی دریاچه‌ اورمیه، نابودی‌ جنگلهای آذربایجان «حئیران، قاراداغ» ، نابودی‌ و‌ تخریب آثار باستانی‌ و‌ مکانهای‌ تاریخی‌ در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ از جمله‌ برنامه‌ ها و‌ سیاستهای‌ استعمارگرایانه حاکمیت علیه آذربایجان‌ است که‌ با همکاری‌ و‌ دست‌ نشاندگی‌ مسئولان‌ بومی‌ شهرهای مختلف‌ آذربایجان‌ از جمله: امامان‌ جمعه، استاندار‌، فرماندار، دادستان‌، شهردار‌ و مافیای شورای‌ شهر استانها‌ کمر‌ به همت‌ و نابودی‌ آذربایجان‌ بسته اند.

گفتنی است طی روزهای اخیر گروه‌های مردمی ، فعالین محیط زیست و فعالین حرکت ملی آذربایجان به انحاء مختلف سعی در آگاهی بخشی نسبت به عواقب فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه داشته و ضمن هشدار به مسئولین خواهان احیای دریاچه اورمیه شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا