جهان

گروه ٧ با انتشار بیانیه‌ای دامنه تحریم‌ها علیه روسیه را گسترده‌تر کرد

گروه ٧ روز یکشنبه در بیانیه‌ای که مخاطب اصلی آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، است اعلام کرد که دامنه تحریم‌ها با هماهنگی تنگاتنگ بین اعضای آن علیه کرملین افزایش می‌یابد.

این در حالی است که روسیه همچنان از حضور نظامی خود در اوکراین نکاسته است.

تبدیل تهاجم روسیه به اوکراین به شکستی راهبردی برای پوتین، تعهد به حذف برخی از بانک‌های شاخص روسیه از سیستم پیام رسانی سوئیفت، اعمال تدابیری محدودکننده در جابجایی ذخایر مالی بانک مرکزی روسیه، اقدام علیه افراد و نهادهای فعال در تهاجم روسیه به اوکراین، راه‌اندازی یک کارگروه بین‌المللی جهت اجرای موثر تحریم‌های وضع شده، هماهنگی و مقابله با اطلاعات نادرست و سایر اشکال جنگ ترکیبی، و آمادگی برای انجام اقدامات بیشتر در حمایت از مردم اوکراین، از محورهای اصلی بیانیه انتشار یافته از سوی رهبران گروه ٧ است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی، ضمن تشکر از نیروهای روسیه، با استناد به تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو، به فرماندهی نظامی خود دستور داد تا نیروهای بازدارنده روسیه را در حالت آماده‌باش قرار دهد. این نیروها، واحدهای مسئول شامل تاسیسات هسته‌ای هستند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، در واکنش به این اقدام پوتین گفت که رهبر روسیه در حال تشدید درگیری‌ها به شیوه‌ای غیرقابل‌قبول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا