جهان

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا: هم ترامپ و هم بایدن خود را برنده می دانند

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسید و نتایج اولیه اعلام می شود. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری و دونالد ترامپ، رئیس فعلی کاخ سفید خود را برنده انتخابات می دانند.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسید و نتایج اولیه اعلام می شود. به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان تی، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری و دونالد ترامپ، رئیس فعلی کاخ سفید، اظهارات کوتاهی درباره نتایج آراء ارائه کردند. هر دو خود را برنده انتخابات می دانند، اما آراء به سرعت در حال تغییر است.

بایدن به هواداران خود در دِلاور گفت: “ما اعتقاد داریم كه در راه پیروزی هستیم.” وی خاطرنشان کرد که شمارش آرا ممکن است بیشتر از انتخابات قبلی به طول انجامد، اما اظهار امیدواری کرد که نتایج “خوب” خواهد بود. بایدن گفت که بشتر آراء را در آریزونا و پنسیلوانیا کسب کرده و نتایج در مینه‌سوتا نیز به نفع وی است. همچنین، شانس زیادی برای پیروزی در ایالت جرجیا دارد. بایدن گفت: “ویسکینسون و میشیگان نیز در حال شمارش هستند و ما امیدواریم که نتایج به نفع ما خواهد بود.”

بایدن افزود که نتایج قطعی ممکن است یا تا فردا مشخص شود یا اینکه به تأخیر بیفتد. او افزود: “من قبلاً اعلام کردم که این نه وظیفه من و نه دونالد ترامپ است که اعلام کنیم چه کسی در این انتخابات پیروز شده است. این تصمیم مردم آمریکا است. اما من خوش بین هستم. ”

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و رئیس جمهور فعلی، در توییتر مخالفان خود به رهبری جو بایدن را به تلاش برای “سرقت پیروزی خود” متهم کرده است. او نوشت: “ما صعود کرده ایم، اما آنها می خواهند نتایج انتخابات را بدزدند. ما هرگز نمی توانیم چنین اجازه ای دهیم. پس از تعطیلی مراکز رای گیری نمی توان رأی داد.” ترامپ افزود که بعداً سخنرانی جامع‌تری را بیان خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا توئیت خود را با “پیروزی بزرگ!” به پایان رساند.

طبق نتایج اولیه، بایدن  از ترامپ پیشی گرفته و ۲۲۰ کالج انتخاباتی را به دست آورده است. (۲۷۰ کالج انتخاباتی برای پیروزی لازم است). ترامپ تاکنون ۲۱۰ کالج انتخاباتی را کسب کرده است. فاکس‌نیوز گزارش داد که بایدن ۲۳۸ کالج انتخاباتی را کسب کرده، در حالی که ترامپ ۲۱۲ کالج انتخاباتی را کسب کرده است. اما سی‌ان‌ان گزارش داد که ترامپ در ایالت های کلیدی مانند اوهایو، تگزاس و فلوریدا پیشتاز است. در این ایالت ها نتیجه رای گیری تعیین کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا