جهان

کمک 800 میلیون دلاری جدید دفاعی آمریکا به اوکراین

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به اوکراین 800 میلیون دلار کمک دفاعی جدید از جمله تسلیحات ضد تانک و ضد هوایی ارائه خواهند کرد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی مراسمی در کاخ سفید فرمان کمک جدید دفاعی به اوکراین را امضا کرد.

در این مراسم آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، مارک میلی رئیس ستاد ارتش و کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا نیز حضور یافتند.

بایدن در سخنرانی خود قبل از مراسم امضای قرارداد با اشاره به اظهارات امروز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا، گفت: از سخنرانی آتشین امروز صبح زلنسکی تشکر می‌کنم. او از جانب مردم اوکراین صحبت کرد که شجاعت و قدرت قابل توجهی را در برابر حملات هولناک و بی رحمانه خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد که مردم آمریکا به درخواست‌های زلنسکی برای کمک پاسخ دادند و کنگره بسته کمکی 13.6 میلیارد دلاری به این کشور را با حمایت هر دو طرف تصویب کرد.

بایدن ضمن اشاره به کمک 650 میلیون دلاری سال گذشته به اوکراین، افزود: روز شنبه 12 مارس 200 میلیون دلار کمک دفاعی تصویب شد.

ر‌ئیس جمهور آمریکا همچنین گفت امروز بسته کمکی جدید 800 میلیون دلاری به اوکراین ارائه شد، این بسته شامل 800 سیستم پدافند هوایی است. این تضمین را می‌دهیم که اوکراین به توقف هواپیماها و بالگردهای که به آنها حمله و حریم هوایی آنها را نقض می‌کنند، ادامه خواهد داد. علاوه بر این 9 هزار سامانه ضد تانک نیز در این بسته وجود خواهد داشت.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا