اجتماعی

گزیده مطبوعات ترکیه روز سه شنبه 31 ام مارس 2020

روزنامه وطن طی گزارشی تحت عنوان ” آغاز کمپین همبستگی از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ” می نویسد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با اعلام همبستگی ملی با شعار ما برای خود کافی هستیم اظهار داشت که از سوی وزارت کار ، بیمه های اجتماعی و خانواده حساب کمک به افراد آسیب دیده از ویروس باز شده است.

همین روزنامه می افزاید : اردوغان با اشاره به اینکه ساختار بهداشتی ترکیه در مقایسه با دیگر کشورها در شرایط خیلی بهتری قرار دارد گفته است ما از توان برآورد تامی نیازهای خود بر خوردار هستیم.

روزنامه استار طی گزارشی تحت عنوان ” گام مهم ترکیه در روند مبارزه با کرونا ویروس ” ضمن اشاره به اینکه در بخش بیو مهندسی دانشکده علوم طبیعی و مهندسی دانشگاه غازی عثمان پاشای شهر توکات ترکیه آنزیم ملی و خودی قابل استفاده در کیت تشخیص کرونا ویروس تولید شده است به نقل از پرفسور دکتر عیسی گوکچه عضو هیئت علمی رشته بیو مهندسی دانشگاه توکات نوشته است در کیت های ویروس کرونا که از چین آورده شدند ، حدود 30 الی 40 درصد احتمال نتیجه گیری غلط وجود دارد ، ولی در کیت هایی که با آنزیم های تولید ملی تهیه خواهد شد ، درصد کسب نتیجه موفق 99 ممیز 99 درصد خواهد بود.

روزنامه صاباح طی گزارشی تحت عنوان ” صندوق بین المللی پول : ترکیه در بین کشورهای درخواست کننده کمک جای ندارد ” می نویسد پل تامسون رئیس بخش اروپایی صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که اقتصاد بزرگ اروپا در نتیجه تعطیلی بخش های تولید تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با کاهش سه درصدی در در آمد غیر خالص ملی مواجه شده است. ترکیه در بین کشورهایی که از ما درخواست کمک کردند ، قرار ندارد. در حالیکه ضرر و زیانهای ناشی از شیوع ویروس به اقتصاد جهان ادامه دارد ، 81 کشور جهان از صندوق بین المللی پول درخواست یاری کردند.

روزنامه خبر ترک طی گزارشی می نویسد در حالیکه بسیاری از شرکتها و کارکنان آنها در سطح جهان بعلت شیوع ویروس کرونا نگران اینده هستند ، برخی از شرکتها در ترکیه نمی توانند پاسخگوی طلب فزاینده گردند. بویژه در میزان فروش بسیاری از سوپرمارکتها با شیوع ویروس هم در مغازه ها و هم بطور آنلاین افزایش قابل توجهی قید شده است. سوپر مارکتهای میگروس و شوک در تلاش استخدام کارکنان جدید هستند. میگروس اعلام کرد که هزار نفر و شوک نیز 5 هزار پرسنل استخدام خواهد کرد.

روزنامه ینی شفق طی گزارشی تحت عنوان ” افزایش رکورد در تعداد خلبانان و پهپادها ” می نویسد در تعداد خلبانان و پهپادهای ترکیه افزایش قابل توجهی مشاهده شده است. در پایان سال 2019 تعداد پهپادها به 34 هزار و 150 و خلبانان نیز به 52 هزار و 120 نفر افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا