اقتصادجهان

دولت پکن در تلاش است بحران تجاری با ایالات متحده را حل کند!

سخنگوی وزارت بازرگانی چین با بیان اینکه دولت پکن در تلاش است بحران تجاری با ایالات متحده را حل کند، تاکید کرد که دولت پکن تا کسب نتیجه مطلوب از این مذاکرات، به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

گائو فینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین طی یک نشست خبری در پکن، با بیان اینکه دولت این کشور در تلاش است بحران تجاری با ایالات متحده آمریکا را حل کند اعلام کرد که این مذاکرات ادامه دارد.

 

فینگ همچنین تاکید کرد که دولت پکن تا کسب نتیجه مطلوب از این مذاکرات به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا به راه خود ادامه دهد آنها نیز در مقابل آن تدابیری را اتخاذ می کنند، ابراز امیدواری کرد که طرفین در این مذاکرات به تفاهم برسند.

گفتنی است جنگ تجاری پکن-واشنگتن از ژوئیه 2018 و به دنبال تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالاهای چینی و واکنش تلافی جویانه چین آغاز شد.

روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس سران «گروه 20» در بوئنوس آیرس بر سر «آتش‌بس» 90 روزه به منظور جلوگیری از تشدید جنگ تجاری بین دو کشور به توافق رسیدند.

طبق توافق تجاری میان واشنگتن و پکن، تصمیم آمریکا برای افزایش نرخ تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش 200 میلیارد دلار از 10 درصد به 25 درصد به حالت تعلیق درآمد.

پرزیدنت دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پیرامون مذاکرات تجاری با چین گفته بود: «اگر به توافق نرسیم، میزان تعرفه ‌های گمرکی را به شدت افزایش خواهیم داد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا