آذربایجانایران

بی‌خبری از وضعیت «امیرمحمد بیغاله» دانش آموز آذربایجانی اهل آستارا

امیرمحمد بیغاله نوجوان تورک آذربایجانی اهل آستار در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ در مقابل مدرسه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

تا کنون از محل نگهداری این نوجوان دانش آموز اطلاعات دقیقی در دست نیست طبق برخی گمانه‌زنی‌ها و نقل قول های منتشره در فضای مجازی از قول منابع محلی احتمال انتقال وی به زندان لاکان رشت وجود دارد.

امیرمحمد تاکنون با خانواده خود تماسی نداشته و پیگیری های خانواده از زندان لاکان رشت و نهادهای امنیتی و انتظامی بی نتیجه بوده است. از اتهامات مطروحه و دلیل بازداشت وی خبری در دست نیست.

برخورد قهر آمیز با دانش آموزان در دور اخیر اعتراضات نگرانی های عمیقی را برانگیخته است. قتل اسرا پناهی کودک ۱۵ ساله‌ اردبیلی به دست ماموران امنیتی حکومت ایران موجب اعتراضات گسترده‌ای از سوی مردم و اشخاص سرشناس و نهادهای حقوق بشری شده است و به نگرانی ها در قبال کودکان دانش آموز بازداشت شده دامن زده است.

شورای هماهنگی تشکیلات صنفی فرهنگیان ایران ضمن تایید خبر بازداشت کودک دانش آموز اهل آستارا ناراحتی خود را از وضعیت سلامت وی بیان کرده است.

 پیشتر شورای هماهنگی تشکیلات صنفی فرهنگیان در اعتراض به دستگیری دانش آموزان، ضرب و شتم و جرح آنان، تعرض به مدارس و سرکوب دانش آموزان از تاریخ ۲۸ مهرماه به مدت سه روز اعلام عزای عمومی کرده بود این تشکل بیان داشته تا آزادی تمامی دانش آموزان به مبارزه ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا