آذربایجان

تصاویر/ نامه اعتراضی جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان به استاندار آذربایجان شرقی

صبح امروز (یکشنبه) بیستم مرداد ماه، نامه اعتراضی جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان پس از ثبت در دبیرخانه استانداری، به استاندار آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان طی نامه ای به استاندار آذربایجان شرقی، مراتب اعتراض خود را نسبت به طرح موسوم به «بسندگی زبان فارسی» و همچنین صدور احکام قضایی سنگین و ناعادلانه برای فعالین حرکت ملی آذربایجان، اعلام – و خواستار پایان دادن به این تفکرات نژادپرستانه و برخوردهای ناعادلانه از سوی جمهوری اسلامی ایران گردیدند.


لازم به ذکر است که چندی پیش، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ایران، با اعلام اینکه ورود «تست بسندگی زبان فارسی» به سنجش سلامت نوآموزان در دستور کار است، اعتراض‌های زیادی را برانگیخت و فعالین مدنی آذربایجان این پیشنهاد را در مقابله با زبان‌های مادری و تسریع طرح آسیمیلاسیون زبانی دانستند.


در این ادامه این نامه، به احکام ناعادلانه ای که از سوی قضات دادگستری برای فعالین ملی مدنی آذربایجان صادر میشود اشاره گردیده است.

در پایان، امضا کنندگان خواهان اقدامات عملی برای اجرای اصول 15، 19، و 48 قانون اساسی و تحصیل زبان ترکی در تمام مقاطع تحصیلی و نیز تاسیس فرهنگستان زبان ترکی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا