آذربایجانایران

پیام تبریک علی رضایی‌هاواستان به مناسبت روز جهانی زبان مادری از زندان اوین

علی رضایی هاواستان فعال حرکت ملی آذربایجانی محبوس در زندان اوین با ارسال پیامی از داخل زندان اوین، روز جهانی زبان مادری را به ملت آذربایجان و تمامی دوستداران فرهنگ و هویت ملی تبریک گفت.

 علی رضایی هاواستان فعال آذربایجانی محبوس در بند ۶ زندان اوین با قرائت شعری با مضمون رنج وسختی های زندان و امید به رهایی روز جهانی زبان مادری را به ملت آذربایجان و دوستداران فرهنگ و هویت ملی تبریک گفته است.

در پیامی دیگر مختار ابراهیمی که دوران محکومیت خود را در زندان مراغه سپری میکند با تبریک روز جهانی زبان مادری،آزادی فعالین بازداشتی درشهر تبریز از جمله آقای یوروش مهرعلی بیگلو را به خانواده آنان و فعالان حرکت ملی تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده است که شاهد آزادی تمامی زندانیان سیاسی آذربایجانی باشیم

آقایان رضایی و ابراهیمی هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان سپری میکنند

آقای رضایی در تاریخ بیستم آذرماه سال۱۴۰۱ در منزل شخصی خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و نهایتا به ۶ سال حبس محکوم گردید.

علی رضایی متولد ۱۳۶۲ مهندس رشته IT، استاد زبان ترکی استانبولی و مربی یوگا است.

مختار ابراهیمی دیگر فعال حرکت ملی نیز که به همراه موسی ضیاءگرگری در پرونده‌ای مشترک توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی با عنوان اتهامی«تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، به ۱سال حبس تعزیری و  ۶میلیون تومان جزای نقدی محکوم گردیده‌ بود هم اکنون دوران محکومیت خود را در زندان مراغه سپری میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا