آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سهند معالی، فعال مدنی آذربایجانی به مرخصی اعزام شد

سهند معالی، فعال مدنی تورک و ساکن شهرستان سراب که روز سه‌شنبه ۱۰ تیر بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده بود، به مرخصی اعزام شد.

سهند معالی، فعال مدنی ساکن شهرستان سراب امروز دوشنبه سوم شهریور با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد.

این مرخصی به خاطر شیوع کرونا در زندان‌های ایران و به منظور کاهش تراکم زندانها صورت گرفته است.

سهند معالی عصر روز سه‌شنبه ۱۰ تیر طی تماسی که با خانواده خویش داشته از بازداشت خود در محل کارش توسط مأمورین نیروی انتظامی خبر داده و گفته بود که همان روز به زندان سراب منتقل شده است.

این فعال مدنی آذربایجانی دلیل بازداشت خویش را این‌گونه بیان کرده که دو حکم جداگانه قطعیت یافته به مدت ۱ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری داشته است.

این در حالیست که او در رابطه با اجرای حکم پرونده های مذکور در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ بازداشت شده و پیرو آن با احتساب ایام بازداشت قبلی و ادغام هر دو پرونده، بعد از سپری کردن دوران محکومیت، حبس نامبرده خاتمه و در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ آزاد شده بود.

با وجود این در هنگام بازداشت وی مأمورین عنوان کرده اند که حکم‌های صادره علیه او ادغام نگردیده و بایستی حکم یکسال دیگر را نیز تحمل نماید

آقای معالی در تیر ماه ۹۷ و در جریان همایش سالانه قلعه ‌بابک توسط نیروهای امنیتی سراب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق پخش اعلامیه» بازداشت گردیده بود که با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی موقتا و تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیده بود.

پیشتر این فعال مدنی در تیر ماه سال ۹۲ نیز با اتهامی مشابه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا