جهان

بایدن: روسیه در صورت اشغال خاک اوکراین با فاجعه روبرو می‌شود

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز نشستی خبری با خبرنگاران هشدار داد که روسیه در صورت اشغال خاک اوکراین باید در انتظار «فاجعه» باشد.

او همچنین گفت که بر این باور است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال «جنگ در مقیاس بزرگ» نیست. جو بایدن افزود که اقتصاد روسیه در صورت حمله این کشور به اوکراین با تحریم‌های «شدید» و بی‌سابقه‌ای روبرو خواهد شد.

سخنان رئیس‌جمهوری ایالات متحده در حالی بیان شد که وی پیش از این احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین برای دفاع از این کشور در مقابل حمله احتمالی روسیه را رد کرده بود.

کشورهای غربی مسکو را همزمان با صف‌آرایی حدود ۱۰۰ هزار نظامی روسیه در مرز با اوکراین به زمینه‌چینی برای حمله به این کشور متهم کرده‌اند. روسیه این ادعا را رد کرده اما خواستار تضمین‌های امنیتی از سوی غرب شده است.

واشنگتن روز چهارشنبه از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی مضاعف به اوکراین سخن گفت. ایالات متحده پیش از تجمع نظامیان روسیه در مرز با اوکراین نیز ۴۵۰ میلیون دلار کمک امنیتی به اوکراین اختصاص داده بود.

نشست خبری روز چهارشنبه جو بایدن در آستانه اولین سالگرد آغاز به کار او به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده برگزار شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا