سلامتی و زندگی

مسمویت غذایی، یا آنفلوانرا؟/ مراجعه  ۱۲۵ دانشجوی «خوابگاه کوی علوم پزشکی تهران» به درمانگاه

محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب که تاکنون علت دقیق مشکل پیش آمده مشخص نشده است، افزود: به نظر می رسد این دانشجویان مبتلا به آنفولانزا شده باشند. ضمن اینکه تا اعلام نتایج آزمایشگاهی مسمومیت عذایی را نیز نمی توان رد کرد.

در پی گزارش‌های مشکوک در مورد علائم مسمومیت غذایی و آنفلوانزا در تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد: در خصوص مراجعه تعدادی از دانشجویان با علائم گوارشی و آنفولانزا، دکتر پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه ظهر و شب گذشته در خوابگاه کوی حاضر شد و از نزدیک به بررسی و مشاهده گزارش دریافت شده پرداخت.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه درباره علت بیماری دانشجویان علوم پزشکی تهران بیان کرد: تاکنون علت دقیق بیماری فوق مشخص نشده است. قرار است تا کلیه همکاران دانشگاه پیگیری‌های لازم را تا حل مشکل موجود و اعلام عمومی پس از روشن شدن دلیل آن انجام دهند.

پورغریب ادامه داد: با توجه به همزمان بودن علائم گوارشی با علائم آنفلوانزا و شیوع اپیدیمی جدید این بیماری در کشور و بروز نشانه‌های آن، با متخصصان عفونی مشاوره ای انجام دادیم. براساس اپیدمیولوژی به دلیل نزدیک بودن دانشجویان به هم در محیط‌های خوابگاهی و بخش‌های بیمارستانی و با در نظر گرفتن طولانی‌تر بودن حالت تهوع که بیش از ۴ یا ۵ ساعت اعلام شده است، به نظر می‌رسد دانشجویان مبتلا به این عارضه شده باشند؛ ضمن اینکه تا اعلام نتایج آزمایشگاهی، مسمومیت غذایی را نمی‌توان رد کرد.

همچنین مدیریت امور خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در اطلاعیه منتشره در کانال اطلاع رسانی خود ضمن تایید موارد فوق، نوشت: بر اساس گزارش نهایی مرکز بهداشت و درمان دانشجویان تعداد بیماران طی ۲۴ ساعت گذشته بدین شرح است: تعداد ۱۲۵ نفر مراجعه به درمانگاه کوی علوم پزشکی داشتند که ۴ تن از آنان به بیمارستان اعزام شدند و ۳ نفر از ایشان پس از درمان ترخیص شدند و ۱ نفر بواسطه مشکلات زمینه ای همچنان تحت درمان است.

ضمنا ایزد محمدخواجه دبیرکل شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیرامون اتفاقات اخیر در مجتمع کوی علوم پزشکی تهران گفت: در مورد منشأ بیماری در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد ولی الگوی بیماری بیشتر شبیه یک بیماری ویروسی مانند آنفلوانزا است.

.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا