آذربایجانجهانسیاست

آرائیک هاروتونیان آماده رها کردن گروه‌های مسلح غیرقانونی در قره‌باغ است

آرائیک هاروتونیان، که هنوز خود را به اصطلاح "رئیس جمهور قره‌باغ کوهستانی" می نامد، آماده رها کردن گروه‌های مسلح غیرقانونی در قره باغ است.

آرائیک هاروتونیان، که هنوز خود را به اصطلاح “رئیس جمهور قره‌باغ کوهستانی” می نامد، آماده رها کردن گروه‌های مسلح غیرقانونی (که قبل از جنگ “ارتش دفاعی ناگورنو-قره‌باغ” نامیده می شدند) که در قلمرو آذربایجان و تحت کنترل موقت صلحبانان روسیه باقی مانده بودند، می شود.

این امر در جریان بحث در مورد مشکلات آوارگان ارمنی قره باغ در پارلمان ارمنستان اعلام شد. این گفتگوها توسط کمیته دائمی حقوق بشر و امور عمومی پارلمان سازماندهی شد.

آشوت هارتیونیان، که خود را به عنوان عضو شورای سازمان غیردولتی “پناهندگان ارامنه شوشا” معرفی کرد، گفت که آرائیک خود را برای خروج از “ارتش دفاعی ناگورنو-قره‌باغ” آماده می کند.

وی گفت: “من از او پرسیدم چه کسی این حق را به شما داده است؛ پاسخ داد که آذربایجانی ها تقاضا می کنند.”

لازم به ذکر است که حدود ۱۰-۱۵ هزار نیروی باقی مانده از ارتش شکست خورده ارمنستان پس از پایان جنگ ۴۴ روزه در محدوده مسئولیت موقت نیروهای حافظ صلح روسیه باقی ماند. این گروه های مسلح غیرقانونی بارها اقدام به خرابکاری کرده اند و طرف آذربایجانی خواستار خلع سلاح این گروه ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا