آذربایجانایران

سالار طاهرافشار بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد

سالار طاهرافشار فعال حرکت ملی آذربایجان،روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر اورمیه، قبل از ظهر روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ فعال آزربایجانی سالار طاهر افشار را بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده نیروهای اداره اطلاعات اورمیه با یورش به منزل پدری آقای طاهر افشار، ضمن بازداشت وی اقدام به تفتیش منزل وی کردند.

حداقل ۸ نیروی امنیتی بدون ارائه حکم بازداشت و با شکستن قفل، وارد منزل پدری ایشان شده و با خشونت ضمن بازداشت اقدام به تفتیش منزل و بازداشت غیرقانونی نمودند.

این ماموران با عدم پاسخگویی در مورد دلیل این بازداشت و هجوم وحشیانه به منزل، اعضای خانواده سالار طاهرافشار را در خصوص خبررسانی در مورد این دستگیری تهدید قرار داده اند.

این فعال شناخته شده آزربایجان پس از بازداشت، با همراهی دو اتوموبیل نقره ای رنگ روا متعلق به ماموران به تبریز انتقال داده شده که یکی از این دو اتوموبیل کلا فاقد پلاک بوده است. این مساله بر شدت نگرانیها از وضعیت سلامتی وی افزوده است.

تا لحظه تنظیم خبر از علت بازداشت این فعال آزربایجانی اطلاعی در دسترس نیست اما سئودا طاهر افشار خواهر سالار طاهر افشار در صفحه اینستاگرام خود درباره بازداشت برادرش نوشت: وی پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به اداره اطلاعات تبریز منتقل‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا