جهانسیاست

اتحادیه اروپا تصمیم به تحریم مقامات روسیه بدلیل زندانی شدن ناوالنی گرفت

وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند چهار مقام روسی را که در بازداشت و زندانی شدن الکسی ناوالنی،  مخالف روسی نقش دارند، تحریم کنند.

منابع دیپلماتیک در گفتگو با رسانه‌های اروپایی اظهار داشتند که در جلسه ای که به ریاست جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و سیاست امنیتی در بروکسل برگزار شد، تصمیم بر این شد که در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم علیه مقامات ارشد روس که اسامی آنها اعلام نشده، به اجرا در آید.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند مقامات روسی مورد بحث با تحریم های زیادی از جمله مسدود شدن دارایی هایشان و ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد.

انتظار می رود مجازات های اعمال شده به دلیل نقض حقوق بشر در بازداشت ناوالنی و طرفداران وی از ماه آینده اجرایی شود.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اگر تحریم های جدید اتحادیه اروپا اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار دهد، مسکو آماده قطع روابط با اتحادیه اروپا است.

لاوروف در یک برنامه تلویزیونی که هفته‌های اخیر در آن شرکت کرد گفت: “همانطور که قبلاً نیز تجربه کرده ایم، اگر یک بار دیگر شاهد تحریم هایی باشیم که خطری برای اقتصاد ما در هر بخشی، از جمله آسیب پذیرترین بخشهای ما ایجاد کند، برای آن آماده خواهیم بود. اگر صلح می خواهید، باید برای جنگ آماده باشید.”

روابط بین بروکسل و مسکو پس از بازداشت الکسی ناوالنی، مخالف روسی و بازداشت طرفداران وی و اخراج یک دیپلمات توسط روسیه از آلمان، لهستان و سوئد در ۵ فوریه بار دیگر تیره شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا