جهان

با وجود استعفای گسترده اعضای دولت بریتانیا، بوریس جانسون از نخست‌وزیری کناره‌گیری نمی‌کند

با وجود کناره‌گیری ۴۴ عضو حزب محافظه‌کار از دولت بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، درخواست همکارانش برای استعفا را رد کرد.

بوریس جانسون روز چهارشنبه ضمن دفاع از عملکرد خود گفت: «قرار نیست که از سمت نخست‌وزیری بریتانیا استعفا دهم.»

با این حال، کریس اسکیدمور، نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا، نامه عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور را ارسال کرد.

از سوی دیگر، سویلا براورمن، دادستان کل بریتانیا و ولز، اعلام کرد قصد دارد برای نخست‌وزیری بریتانیا نامزد شود. در صورت جاگزینی براورمن به جای جانسون، او اولین رییس غیر سفیدپوست دولت بریتانیا به شمار خواهد آمد.

روز سه‌شنبه، ریشی سوناک و ساجد جاوید، وزیران دارایی و بهداشت بریتانیا که دو عضو کلیدی کابینه به شمار می‌آیند، به همراه چند مقام دیگر کابینه از سمت خود استعفا کردند.

این مقام‌ها اعلام کردند در پی رسوایی‌های دولت بریتانیا در ماه‌های اخیر دیگر نمی‌توانند در کابینه باقی بمانند.

با این حال، چند ساعت بعد بوریس جانسون در تلاش برای ترمیم کابینه رییس دفتر خود، استیو بارکلی، را به عنوان وزیر آینده بهداشت معرفی کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین «ناظم زهاوی» را به عنوان وزیر دارایی و «میشله دانلان» را به عنوان وزیر آموزش و پرورشاین کشور معرفی کرد.

دولت بریتانیا طی ماه‌های اخیر به دلیل انتشار گزارش‌ها درباره نقض مقررات آمدوشد در زمان شیوع کرونا با چندین مورد رسوایی مواجه شده است. همچنین دولت جانسون به دلیل موفق نشدن در کنترل بحران قیمت‌ها و افزایش هزینه سوخت و غذا با انتقادهای گسترده‌ای روبرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا