آذربایجاناجتماعیایرانسلامتی و زندگیسیاست

علیرغم صدور دستور قضایی، عباس لسانی همچنان در زندان است

علیرغم صدور دستور قضایی برای اعطای مرخصی درمانی به عباس لسانی، این زندانی سرشناس آذربایجانی همچنان در زندان است.

در حالی که روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۹۹ خانواده عباس لسانی پس از انجام مراحل تودیع وثیقه و تحویل به موقع نامه مرخصی درمانی این زندانی سیاسی آذربایجانی به زندان اردبیل و انتظار تا پاسی از شب، امکان اجرای آن فراهم نگردید.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کانا عباس لسانی، مسئولین زندان تاکنون توضیحی در رابطه با تاخیر در اجرای این دستور نداده‌اند.

چهارشنبه ۱۷ دی، سید عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل قرار ۸۰۰ میلیون تومانی جهت اعطای مرخصی درمانی به عباس لسانی را صادر و بازداشت سند ارائه شده توسط خانواده ایشان را در دستور کار قرار داد.

در ۱۰ آذر در تماس خانوادگی برخی زندانیان اردبیل اولین اخبار مبنی بر انتشار ویروس کرونا در زندان اردبیل منتشر شد. پیگیری خانواده‌های این زندانیان، فعالین و نهادهای حقوق بشری وضعیت بهداشت و درمان این زندان را مورد توجه رسانه‌ها قرار داد. پس از آن، در تاریخ ۱۷ آذر رئیس کل زندانهای اردبیل در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی وجود علائم کرونا در زندان اردبیل را کذب و جوسازی رسانه‌ای خواند.

با وخامت حال عمومی برخی زندانیان اعطای مرخصی درمان به برخی زندانیان شروع و در تاریخ ۱۸ آذر کادر درمان شهر برای ویزیت و درمان زندانیان سیاسی من جمله عباس لسانی و دیگر زندانیان محروم از مرخصی در این زندان حاضر شدند.

دو روز پیش و در تاریخ ۱۷ دی «کاظم عبادی» شهروند اردبیلی که یکی از افراد مبتلا به کرونا در زندان اردبیل بود پس از اعطای مرخصی درمان و اعزام به بیمارستان امام این شهر به جهت تعلل در درمان به موقع، جان باخت.

عباس لسانی که از تاریخ ۲۵ دی ماه ۹۷ و به تحقیق سازمان عفو بین الملل بصورت غیرقانونی بازداشت و مورد محاکمه، قضاوت و صدور حکم سنگین سیاسی قرار گرفته است، از مرخصی محروم و در ماههای اخیر نیز به جهت تحولات قره‌باغ و آزادی اراضی اشغالی آذربایجان در چندین نوبت ممنوع المکالمه و ممنوع الملاقات شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا