آذربایجانورزش

کریم اسماعیل زاده ؛ ورزشکار نامی و فعال ملی آزربایجانی ساکن تبریز بازداشت گردید!

بر اساس خبرهای رسیده بر گروه خبری جنبش دانشجویی آزربایجان جنوبی کریم اسماعیل زاده (بوکسور) ورزشکار و پهلوان ارزنده آزربایجانی دوباره توسط نیروهای امنیتی رژیم غاصب ایران در تبریز بازداشت شده است.از علت بازداشت و محل نگهداری این فعال آزربایجانی خبری در دست نمی باشد.

کریم اسماعیل‌زاده معروف به “کریم بوکسور”، قهرمان ورزشی آزربایجان جنوبی اوایل این ماه نیز با شکایت «شهریاری»؛ استاندار تورک ستیز آزربایجان غربی به اتهام تشویش اذهان عمومی توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات رژیم ایران بازداشت شده بود.

کریم اسماعیل‌زاده آخرین بار، از مردم و مسئولین آزربایجان برای کمک رسانی هرچه سریعتر به مردم خلخال که زیر برف مانده اند، درخواست کمک کرده بود.

همچنین این ورزشکار دلسوز و شجاع آزربایجان در خصوص لروزم شرکت در انتخابات آزربایجان غربی نیز از مردم آذربایجان غربی درخواست کرده بود در انتخابات شرکت کنند.

کریم اسماعیل‌زاده در واکنش به پلمب کتابخانه و انتشارات کتاب های تورکی در تهران و در حمایت از زبان مادری آذربایجانی از مردم تورک آذربایجانی خواسته بود:

«هزاران کتاب در صفحات خود به اشتراک بگذارند و هزاران انتشاراتی جدید باز کنند و از آثار نویسندگان و شاعران آزربایجانی حمایت کنند.»

شایان ذکر است که در چند وقت اخیر فشارها بر فعالان آزربایجان جنوبی افزایش پیدا کرده است. نیروهای امنیتی حکومت ایران، فعالان ملی مدنی را به اتهامات مختلف ساختگی و واهی دستگیر کرده و به حبس های طولانی محکوم می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا