ایرانجهان

اسوشیتدپرس: ایران قصد حمله به یک پایگاه و ژنرال ارشد ارتش آمریکا را داشته است

اسوشیتدپرس روز یکشنبه اول فروردین نوشت كه ایران تهدیدهایی علیه پایگاه «فورت مك نیر» ارتش آمریکا در واشنگتن و علیه معاون رئیس این پایگاه انجام داده است.

اسوشیتدپرس به نقل از دو مقام ارشد اطلاعاتی آمریكا روز یکشنبه اول فروردین نوشت كه ایران تهدیدهایی علیه پایگاه «فورت مك نیر» ارتش آمریکا در واشنگتن و علیه معاون رئیس این پایگاه انجام داده است.

آنها گفته‌اند تماس‌هایی كه آژانس امنيت ملي آمریکا در ماه ژانويه ردیابی كرده، نشان مي دهد كه فرماندهان سپاه پاسداران ايران در مورد حمله به این پایگاه صحبت می‌کردند.

فرماندهان سپاه در این تماس‌ها به‌طور مشخص درباره حمله‌ای «به سبک یو‌اس‌اس‌ کول» صحبت می‌کرده‌اند. در سال ۲۰۰۰، یک قایق کوچک حاوی مواد منفجره به ناوشکن یو‌اس‌اس‌ کول در بندر عدن یمن اصابت کرد که در پی آن، ۱۷ ملوان آمریکایی کشته شدند.

به گفته مقاماتی که نامشان فاش نشده، اطلاعات ردیابی شده همچنین حاوی تهدیداتی مبنی بر کشته شدن «ژنرال جوزف ام مارتین» و برنامه ریزی برای نفوذ و نظارت بر این مرکز را نشان داد.

آسوشیتدپرس می‌گوید، احتمالا به همین دلیل است که اخیرا تدابیر امنیتی اطراف پایگاه فورت مک‌نیر افزایش یافته است.

مقام‌های شهری و مقام‌های نظامی واشینگتن بر سر جزئیات افزایش محدودیت در اطراف این پایگاه اختلاف‌نظر داشتند. در یک جلسه اینترنتی که حدود دو ماه پیش برای گفت‌وگو در این مورد برگزار شد، ژنرال عمر جونز به خطرهای مشخص علیه فرماندهان مستقر در پایگاه اشاره کرد. او برای نمونه به دستگیری فردی اشاره کرد که با شنا به نزدیکی پایگاه رفته بود و این مورد را تنها مثالی از نقص امنیتی و ضرورت تشدید تدابیر امنیتی خواند.

بحث و گفتگو درباره امنیت فورت مک نیر از دو سال پیش آغاز شد، اما اطلاعات اخیر جمع آوری شده توسط آژانس امنیت ملی آمریکا مقامات ارتش را بر آن داشته است تا درخواست خود را برای محدودیت ها بیشتر کنند.

این دو مقام اطلاعاتی گفتند که فرماندهان نظامی تهران از حمله های خود تاکنون، به ویژه نتایج حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق در روزهای پس از کشته شدن سلیمانی راضی نیستند.

مقامات ایران تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا