آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اورمیه؛ بازداشت و ضرب و شتم اکبر قلیزاده و اشکان سعادت مهر

اکبر قلیزاده و اشکان سعادت‌مهر، فعالان مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه، امروز شنبه ۲ مرداد، توسط مامورین امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید در خیابان عطایی شهر اورمیه بازداشت شدند. 

اکبر قلیزاده و اشکان سعادت‌مهر، فعالان مدنی آذربایجانی ساکن اورمیه، امروز شنبه ۲ مرداد، توسط مامورین امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید در خیابان عطایی شهر اورمیه بازداشت شدند.

بنا به گزارش رسیده به بخش خبری ای‌ان‌تی، در اثر ضرب و شتم شدید توسط ماموران امنیتی، دیسک گردن اشکان سعادت مهر عود کرده است.

این فعالین آذربایجانی پس از بازداشت به اداره اطلاعات دوققوز پله (نه پله) اورمیه منتقل و پس از چند ساعت بازجویی ساعت ۲۳:۳۰ روز ۲ مرداد شدند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده‌اند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز است.

ویدئوها‌ و‌ تصاویر ارسالی‌ از شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص تبریز، ارومیه‌، زنجان، اردبیل‌، مرند و شهرک گلستان تهران حکایت‌ از جو‌ شدید‌ امنیتی‌ و‌ اعتراضات‌ مردمی‌ در اکثر خیابانهای‌ مرکزی‌ شهر را‌ دارد‌.

احتمال‌ می رود‌ شمار بازداشت شدگان‌ افزایش‌ یابد‌.

در این اعتراضات فریاد «آزربایجان،الاحواز – اتحاد، اتحاد»، «آذربایجان اویاقدیر – خوزستانا دایاقدیر»، «آذربایجان میلتی – چکنمز بو ذیلتی» و «هیهات منه ظله» در تبریز طنین انداز شده است.

استفاده از پهپاد برای شناسایی و کنترل اعتراضات در تبریز؛ بر اساس تصاویر ویدیویی ارسال شده به گروه خبری ای‌ان‌تی، نهادهای امنیتی ایران با استفاده از پهپاد در حال رصد اعتراضات هستند.

طی روزهای‌ گذشته و امروز نیز تعدادی زیادی از فعالین‌ آذربایجانی بازداشت شده است که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله: اولدوز قاسمی (امروز)، داوود رحیمی (امروز)، صمد‌ لادوندی‌ (امروز)، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری (امروز)، مجتبی عبدلی‌ (امروز) مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

طبق اطلاع نزدیکان صمد لادوندی، این فعال آذربایجانی پس از ۲ ساعت بازداشت آزاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا