آذربایجانایران

برگزاری دادگاه سالار طاهرافشار و میلاد جلیلی

فک قرار بازداشت موقت میلاد جلیلی؛ جلسه دادگاه دو تن از فعالین حرکت ملی آذربایجان برگزار گردید

میلاد جلیلی و سالار طاهرافشار فعالین حرکت ملی آذربایجان روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، جهت دفاع از اتهامات انتسابی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حاضر گردیدند.

 میلاد جلیلی موزیسین و فعال مدنی آذربایجانی که از زندان مرکزی تبریز به دادگاه منتقل شده بود با حضور وکیل خویش آقای اصغر محمدی، از اتهامات انتسابی «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تحریک مردم به اغتشاشات و جنگ و کشتار مردم » و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق اجرای موسیقی رپ سیاسی به نفع محکومین تجزیه طلب پان‌ترک» دفاع کرده و پس از پایان جلسه دادگاه به زندان منتقل شده است.

سالار طاهرافشار دیگر فعال ملی مدنی آذربایجانی نیز با وکالت آقای جواد حافظ‌زاده از اتهام «معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» دفاع کرده است.

در پایان جلسه، آقای عبدی رئیس شعبه دوم دادگاه انقلاب با پذیرش اعتراض آقای محمدی وکیل میلاد جلیلی، قرار بازداشت این فعال مدنی را فک و اقدام به صدور قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای وی کرده است که بعلت پایان وقت اداری خانواده آقای جلیلی نتوانسته اند اقدام به تودیع قرار نمایند.

میلاد جلیلی (ایلشن) رپر تورک که ۷ آذرماه سال جاری پس از اجرای آهنگ رپ در حمایت از فعالین بازداشتی حرکت ملی آذربایجان از سوی نیروهای پلیس فتا بازداشت شده بود پس از انتقال به زندان مرکزی شهر تبریز علی رغم مراجعات متعدد خانواده برای تودیع وثیقه کماکان زندانی می‌باشد.

سالار طاهرافشار  روز ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در اورمیه بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل و پس از حدود ۵ روز بازداشت با تودیع وثیقه از زندان آزاد گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا