آذربایجانایرانسلامتی و زندگیسیاست

تسریع شیوع کرونا در زندان ؛ جان زندانیان سیاسی آذربایجان در خطر است.

طی اطلاعاتی که از زندان اردبیل به بیرون درز کرده است حدود ۸ نفر از زندانیان بند ۶ و ۱ زندان اردبیل با مشاهده شدن علائم شبیه به بیماری کرونا ویروس به بهداری زندان منتقل شده‌اند.

طی اطلاعاتی که از زندان اردبیل به بیرون درز کرده است حدود ۸ نفر از زندانیان بند ۶ و ۱ زندان اردبیل با مشاهده شدن علائم شبیه به بیماری کرونا ویروس به بهداری زندان منتقل شده اند و پس از تجویز آمپول و قرصهای مسکن علی رغم بدحالی ۲ نفر از آنها و تقاضای اعزام به بیمارستان توسط همبندی هایشان به بند جهت استراحت منتقل شده اند.

مسئولین زندان اردبیل در مراجعه خانواده های زندانیان، مبتلا شدن برخی محبوسین به ویروس کرونا را انکار کرده اند،پیشتر نیز مدیر بهداشت و درمان سازمان زندان ها در پاسخ به سوالی در این خصوص گفته بود اجازه اعلام آمار مبتلایان را نداریم.

کارشناسان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر طی روزهای گذشته با امضا بیانیه ای از مقامات ایرانی خواسته اند بعلت خطر شیوع کرونا در زندانها هرچه سریعتر زندانیان عقیدتی و دوتابعیتی را آزاد کند.

عباس لسانی، لطیف حسنی ،توحید امیرامینی،محمد عبدالمحمدزاده ازجمله فعالین آذربایجانی هستند که علی رغم نگرانی جامعه آذربایجانی تاکنون از طرف مسئولین قضایی_امنیتی امکان اعزام به مرخصی به آنها داده نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا