ایران

معاون سیاسی وزیر کشور: آمار کشته شدگان از سوی دادستانی اعلام خواهد شد

معاون سیاسی وزیر کشور ایران با ادعای این مطلب که آمار اعلام شده از سوی نهادهای بین المللی «معتبر نیست»، افزود: قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می گیرد، آمار را اعلام کند.

معاون سیاسی وزیر کشور ایران مدعی شد که آمار سازمان‌های بین‌المللی درباره کشته شدگان حوادث اخیر معتبر نیست.

 

به گزارش ایسنا، جمال عرف در حاشیه نشست خبری امروز(شنبه) خود در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته شدگان ناآرامی های اخیر این کشور اظهار کرد: «قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می گیرد، آمار را اعلام کند.»

او درباره آمار اعلام شده از سوی نهادهای بین المللی اعا کرد: «این آمار معتبر نیست و آنها تعداد کشته شدگان را بیشتر اعلام می کنند.»

 

گفتنی است که سازمان عفو بین‌الملل دیروز در گزارش جدید خود اعلام کرد؛ بر اساس آخرین برآوردها – شمار کشته شدگان اعتراضات اخیر در شهرهای ایران به 161 تن رسیده است.

 

این سازمان همچنین روز دوشنبه گذشته شمار کشته شدگان در اعتراضات مردمی در شهرهای محتلف ایران را 143 اعلام و تصریح کرده بود: «تقریبا تمامی معترضان توسط نیروهای امنیتی ایران به عمد و با سلاح گرم کشته شده‌اند. فیلم های تاییدشده نشان می دهد که نیروهای امنیتی عمدا معترضین غیرمسلح را از نزدیک هدف قرار داده و به سمت آنها تیراندازی می کنند».

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا