ایران

حمزه درویش در زندان لاکان رشت مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت

حمزه درویش، زندانی ترک سنی مذهب در زندان لاکان رشت، توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر برای پایان دادن به اعتصاب غذا مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت.

حمزه درویش، زندانی ترک سنی مذهب در زندان لاکان رشت، روز سه‌شنبه ۴ شهریور توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر برای پایان دادن به اعتصاب غذا مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفت.

آقای درویش از روز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، در بند (اندرزگاه) ۸ زندان لاکان رشت در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری وی در میان مجرمان خطرناک و درخواست برای بازگرداندن وی به زندان رجائی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده بود.

هرانا به نقل از یک منبع مطلع که به‌دلایل امنیتی نخواسته نامش فاش شود، نوشت: «روز شنبه ۲۵ مرداد ماموران اداره اطلاعات رشت به زندان رفتند و ضمن ضرب و شتم حمزه درویش وی را برای شکستن اعتصاب غذا تحت فشار قرار دادند و او نیز همان روز به اعتصاب خود پایان داد. ماموران اطلاعات به او مهلت ۱۰ روزه برای همکاری دادند و به او گفتند فرصت دارد در این مدت، خوب به پیشنهاد آنان فکر کند. نهایتا روز سه‌شنبه ۴ شهریور مجددا آقای درویش را با دستبند، پابند و چشمند به اتاقی درون زندان منتقل کردند و از او خواستند تا همکاری کند. اما باز هم با جواب منفی او روبه‌رو شدند. این بار دستانش را از پشت دستبند زدند و با پاشیدن آب سرد به روی صورت و ضرب و شتم ناحیه قفسه سینه تا زانوها از او می‌خواستند تا نظرش را عوض کرده و همکاری کند. ماموران در زمان ضرب و شتم ۳ عدد پتوی زندان را بر روی او انداخته بودند تا از بروز کوفتگی و آثار کبودی جلوگیری کنند. سرانجام بعد از ۳۰ دقیقه پرونده‌ای را به او نشان دادند که به ۵ اتهام “توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و ارتباط با رسانه های معاند نظام” متهم شده است. به او گفتند که ۱۰ روز دیگر نیز مهلت دارد و اگر همچنان همکاری نکند ابلاغیه ای با همین اتهامات دریافت می‌کند. آقای درویش در بازداشت ۴ سال قبل خود نیز در بازداشتگاه اداره اطلاعات رشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زانوی پای چپ وی آسیب دیده بود که با اتفاقات دیروز این درد نیز مجددا تشدید شده است. در تمام این سالها این درد درمان نشده و حالا از دادن دارو هم به او خودداری می‌کنند.»

در فایل صوتی که روز جمعه ۳۱ مرداد به دست ای‌ان‌تی رسیده بود، این زندانی اهل سنت بابیان اینکه نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات بارها او را  تهدید به قتل در داخل زندان کرده‌اند گفته است: «می‌گویند که اگر با آن‌ها همکاری نکنم به من ایدز، هپاتیت تزریق می‌کنند و بعد میگویند در اثر کرونا جان باخت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا