خاورمیانه

برگزاری تظاهرات در حمایت از اعتراضات مردمی شهرهای عراق+ تصاویر

ده‌ها هزار نفر از جوانان و دانشجویان در بغداد و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی عراق در حمایت از تداوم اعتراضات مردمی در این کشور، دست به برگزاری تظاهرات زدند.

طبق گزارش‌های رسیده از منابع خبری در عراق، معترضان در ذی قار، میدان تحریر بغداد و بصره در حمایت از تحصن‌کنندگان و معترضان، تظاهرات گسترده‌ای بر پا کردند.

 

طی دو روز گذشته پس از عقب‌نشینی طرفداران جریان صدر از میدان‌های تظاهرات و تحصن ها، فعالیت نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تجمعات و کندن خیمه‌های متحصنین شدت گرفته است، این اقدام گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر وجود هماهنگی و توافق میان جریان صدر و نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این تظاهرات را باعث شده است.

«مقتدی صدر»، امروز نیز با پیامی که از سوی «صالح عراقی» منتشر شد، اعلام کرد اگر معترضان به مسیر درست بازنگردند، ما موضع دیگری در حمایت از نیروهای امنیتی برای گسترش امنیت و تامین منافع کشور اتخاذ خواهیم کرد!

این اقدامات صدر نشان می دهد که وی قصد دارد این پیام را برساند که تنها او و عناصر وابسته به وی توان برگزاری اعتراضات و یا حمایت از تظاهرات‌کنندگان را داند.

در همین رابطه، تحصن‌کنندگان و معترضان میدان تحریر بغداد روز گذشته با صدور پیامی با کنایه به جریان صدر اعلام کردند:«در چنین شرایطی برخی گروه های سیاسی برای تصفیه حساب های خود با مخالفانشان سوار بر موج تظاهرات شدند. ما پیش از این نیز اعلام کرده ایم و تکرار می کنیم؛ آنان که خیابان ها را بستند و مانع از فعالیت ادارات و مدارس شدند و فروشگاه ها را آتش زدند و به نیروهای امنیتی تعرض کردند عناصر از برخی گروه های سیاسی بودند که اخیرا از میدان های تظاهرات خارج شدند.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا