آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

برگزاری جلسه آخرین دفاعیات شهروز برزگر در دادگاه عمومی و انقلاب تبریز

جلسه آخرین دفاعیات شهروز برزگر، فعال مدنی آذربایجانی، یکشنبه ۲۸ شهریور، در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز برگزار شد.

جلسه آخرین دفاعیات شهروز برزگر، فعال مدنی آذربایجانی، یکشنبه ۲۸ شهریور، در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز، به ریاست ناصر باقری زرین قبائی برگزار شد.

شهروز برزگر در تاریخ دوم مرداد در شهر تبریز، توسط ماموران اداره اطلاعات، بدون ارائه حکم بازداشت و در حیاط استانداری به شدت توسط ماموران یگان ویژه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پس از چند ساعت به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

طبق اظهارات آقای برزگر، وی پس از انتقال به اداره اطلاعات بار دیگر توسط ماموران مورد شکنجه جسمی قرار گرفته بود.

این فعال آذربایجانی یک هفته پس از بازداشت با تودیع وثیقه ۱۵۰میلیون تومانی به طور موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

شادی برزگر، خواهر این فعال آذربایجانی به دنبال بازداشت برادران خود شهروز و شاهین که در جریان اعتراضات دوم مرداد آذربایجان به منظور حمایت از اعتراضات ملت عرب الاحواز بازداشت شده بودند، با رسانه‌ها مصاحبه و نسبت به وضیعیت برادران خود ابراز نگرانی کرده بود.

همچنین شهروز برزگر درتاریخ ۳ آبان ۹۸ و چند ساعت قبل از شروع مراسم سالگرد غلامرضا امانی در منزل پدری خود به همراه برادر کوچک خود شاهین، توسط نیروهای امنیتی با ضرب و شتم بازداشت و در اطلاعات نیروی انتظامی به شدت شکنجه شده بود.

وی پس از سه روز همراه دیگر بازداشت شدگان این مراسم به نام های جلیل بیگ محمدی، وحید ابهری، بابک حسینی مقدم، حسین اسماعیلی صومعه، شاهین برزگر و یوسف رضوی با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ ملیون تومانی آزاد شده بود. 

شهروز برزگر ورزشکار نامی استان آزربایجان شرقی در رشته تکواندو است که در کارنامه ورزشی خود صاحب چندین مدال طلای استانی و کشوری می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا