آذربایجانایرانجهان

یونیسف خواستار حمایت از کودکان و نوجوانان در اعتراضات سراسری ایران شد

صندوق کودکان سازمان ملل، در بیانیه‌ای از ادامه گزارش‌ها درباره کشته‌، زخمی‌شدن و بازداشت کودکان و نوجوانان در ناآرامی‌های ایران ابراز نگرانی عمیق و با خانواده‌های کشته‌شدگان و مجروحان ابراز همدردی کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «علاوه بر قربانیان گزارش‌شده، بسیاری از کودکان، شاهد خشونت در خیابان‌ها یا از طریق آن‌چه در رسانه‌ها منتشرشده بوده‌اند که این امر می‌تواند تاثیر طولانی‌مدت را بر کیفیت سلامت آن‌ها بگذارد.»

یونیسف در این بیانیه تاکید کرده که خواستار حمایت از همه کودکان در برابر هرگونه خشونت و آسیب، از جمله در درگیری‌ها و رویدادهای سیاسی است. خشونت علیه کودکان، توسط هر کسی و در هر زمینه‌ای، غیر قابل دفاع است.

صندوق کودکان سازمان ملل در پایان، این درخواست دبیرکل از مقامات را تکرار کرده است که باید از استفاده غیرضروری و بیش از اندازه از نیرو، خودداری شود. کودکان ‌‌و نوجوانان باید بتوانند که حقوق خود را در فضایی امن و صلح‌آمیز به‌دست آورند.

گفتنی است مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف در ایران، روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که موضوع کشته‌شدن چند کودک در اعتراض‌های ایران را به یونیسف اطلاع داده است.

این هنرپیشه سرشناس در مطلب خود ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، کشته و زخمی‌شدن معترضان را «دلخراش» خواند و اعمال هرگونه خشونت علیه معترضان را محکوم کرد.

مهتاب کرامتی در این مطلب که به زبان‌های فارسی و انگلیسی منتشر شد نوشت: «در جریان بازداشت تعدادی از کودکان و نوجوانان در اعتراضات و استفاده از کودکان زیر ۱۸ سال برای مقابله با معترضان هستم. تمامی این موارد را با مقام‌های صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ایران مطرح کرده‌ام و در این زمینه پیگیر هستم.»

صدای آمریکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا