آذربایجانایران

ادامه‌ مسمومیت‌های زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز، اینبار در تبریز

روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰ دانش‌آموز دختر در تبریز به دلیل مسمومیت با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته‌ی اصغر جعفری رئیس اورژانس آذربایجان شرقی، حوالی ساعت ۱۱:۳۰ امروز، با گزارش اینکه تعدادی از دانش آموزان در مدرسه‌ای در شهرک باغمیشه تبریز (مدرسه حضرت معصومه) دچار مسمومیت با علائم تنفسی و تنگی نفس شده‌اند، آمبولانس‌های اورژانس عازم محل شد. با توجه به اینکه ۲۰ نفر از دانش آموزان دختر ۱۵ ساله دچار علائم بودند، تحت مراقبت کارشناسان اورژانس توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان سینا انتقال یافتند. به گفته‌ی جعفری درحال حاضر وضعیت دانش آموزان مساعد است.

این دومین رویداد مسمومیت دانش‌آموزان دختر در دومین روز آغاز مدارس پس از تعطیلات نوروزی در شهرهای آذربایجان می‌باشد. روز گذتشه نیز منبعی در وزارت آموزش و پرورش، مسمومیت ۵ نفر از دانش‌آموزان را در مدرسه دخترانه «۲۲ بهمن» در محمدیار شهرستان سولدوز(نقده) تایید کرده بود.

گفتنی است مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر چند ماهی است بدون مشخص شدن دلایل صریح آن در سراسر کشور  جریان دارد. این درحالی است که مسئولان هیچ موضع مشخصی در قبال آن نگرفته و یا اقدامی قایل توجهی در راستای مقابله با آن انجام نداده‌اند.

به گفته‌ی برخی صاحب‌نظران، دست‌اندرکاران مسمومیت دانش‌آموزان دختر، با اطلاع و چشم‌پوشی مسئولان جمهوری اسلامی و به دلیل انتقام جویی از دانش‌آموزان دختر به دلیل شرکت در اعتراضات اخیر و همچنین ناامن کردن فضا برای جلوگیری از تکرار خیزش‌های احتمالی نسل جوان صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا