خاورمیانهسیاست

تصویری؛ شش شبه نظامی فلسطینی از زندان فوق امنیتی اسرائیل فرار کردند

شش شبه نظامی فلسطینی روز دوشنبه ۱۵ شهریور از زندانی فوق امنیتی در اسرائیل در حادثه ای که نفتالی بنت آن را حادثه ای خطرناک نامید، فرار کردند.

شش شبه نظامی فلسطینی روز دوشنبه ۱۵ شهریور از زندانی فوق امنیتی در اسرائیل در حادثه ای که نفتالی بنت، نخست وزیر اسراییل آن را حادثه ای خطرناک نامید، فرار کردند.

پلیس و ارتش اسرائیل پس از فرار از زندان «جلبوع» در شمال اسرائیل، جستجو را آغاز کردند.

سازمان زندان های اسراییل گفت که پنج نفر از فراریان از اعضای گروه جهاد اسلامی هستند و یک نفر نیز فرمانده سابق یک گروه مسلح وابسته به حزب فتح است.

آریک یاکوف، فرمانده شمالی سازمان زندان های اسراییل، گفت که فراریان از تونلی که در کف توالت سلول خود باز کرده بودند فرار کرده‌اند.

این مرکز در حدود ۴ کیلومتری مرز با کرانه باختری رود اردن واقع شده است و یکی از زندان های فوق امنیتی در اسرائیل است و فلسطینیان محکوم به اقدامات ضد اسرائیلی از جمله حملات مرگبار در آن نگهداری می‌شوند.

یک سازمان زندانیان فلسطینی گفت که چهار نفر از این افراد در حال گذراندن حبس ابد بودند.

چندین جناح فلسطینی از فرار از زندان استقبال کردند.

فوزی برهوم، سخنگوی گروه حماس گفت: “این پیروزی بزرگ بار دیگر ثابت می کند که اراده و عزم سربازان شجاع ما در داخل زندان های دشمن را نمی توان شکست داد.”

دفتر بنت گفت که وی با وزیر امنیت داخلی اسرائیل صحبت کرده و “تأکید کرد که این یک حادثه جدی است که برای یافتن فراریان نیازمند تلاش همه جانبه نیروهای امنیتی است”.

سخنگوی پلیس گفت نیروهای امنیتی معتقدند فراریان ممکن است تلاش کنند خود را به کرانه باختری، جایی که تشکیلات خودگردان فلسطین در آن قرار داردبرسانند.

طول کانالی که زندانیان  حفر کرده‌اند، به ده‌ها متر می‌رسد و خروجی آن در خارج از زندان تنها چند متر با دیوارهای زندان «جلبوع» فاصله دارد.

منابع اسرائیلی  این اتفاق را یکی از خطرناک‌ترین حوادث امنیتی خوانده‌اند و گفته‌اند خبرنگاران نظامی و روزنامه‌نگاران از مخابره این خبر شوکه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا