آذربایجاناجتماعیایرانویدیو

تصویری؛ عدم احداث پل و ۱۱۰ کشته طی یک سال در اثر برخورد با قطار در محله پهرآباد مراغه

در پی عدم احداث پل عابر پیاده بر روی خط راه‌آهن که از محله «پِیخ‌آوا» (پهرآباد) مراغه می‌گذرد، طی یک سال ۱۱۰ تن از شهروندان ساکن این محله بر اثر برخورد با قطار جان باخته‌اند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، در پی عدم احداث پل عابر پیاده بر روی خط راه‌آهن که از محله «پِیخ‌آوا» (پهرآباد) مراغه می‌گذرد، طی یک سال ۱۱۰ تن از شهروندان ساکن این محله بر اثر برخورد با قطار جان باخته‌اند.

طبق تصاویری که به بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی رسیده، پس از آخرین تصادف قطار با یک شهروند ناشنوای ۵۰ ساله به نام محرمعلی جباری که منجر به جان باختن وی شد، مردم محل با تجمع در محل تصادف خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه شدند.

بر اساس این گزارش، مردم معترض محله «پِیخ‌آوا» (پهرآباد) مراغه می‌گویند، علی‌رغم جان باختن ۱۱۰ تن از شهروندان و مراجعت‌های متعدد ساکنین محله به «وزارت راه و ترابری و فرمانداری مراغه» برای احداث پل عابر پیاده، تا کنون به این درخواست پاسخ داده نشده و «گوش شنوایی نیست.»

به گفته شاهدان تصادف اخیر، علی‌رغم اینکه قطار با محرمعلی جباری، شهروند جان باخته، ۵۰ متر فاصله داشته، بدون ترمز کردن از روی وی گذشته است.

این شاهد عینی می‌گوید، این در حالیست که قبل از حادثه اخیر تصادف، قطار برای اجتناب از تصادف با گوسفندانی که در حال گذر از خط آهن بودند، به راحتی ترمز کرد و از وقوع تصادف جلوگیری کرد.

با توجه به آمار بالای جان باختگان که گفته می‌شود ۱۱۰ تن طی یک سال است، ساکنین محل تصادفات و عدم ترمز کردن قطار را اقدامی «به قصد» کشتن و قتل‌ عمد توصیف می‌کنند.

تجمع کنندگان همچنین خواهان پاسخگویی سعید رسولی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و تحویل جنازه فرد جان باخته هستند.

به گفته ساکنین، مسئولین شرکت راه‌آهن به خانواده فرد جان باخته (محرمعلی جباری) نیز گفته‌اند که جنازه وی در ازای تودیع سند تحویل داده خواهد شد، چرا که راه‌آهن ایران در تدارک ادعای خسارت از خانواده شهروند کشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا