خاورمیانه

تظاهرات گسترده در برخی از شهرهای عراق در اعتراض به حوادث خونین شب گذشته در نجف

دانشجویان و شماری از مردم در برخی از شهرهای عراق از جمله بغداد، بصره و کربلا در حمایت از تظاهرات‌کنندگان نجف و محکومیت اقدامات خشونت‌بار شب گذشته استان نجف، دست به برگزاری تظاهرات زدند.

پس از آنکه میدان صدرین شهر نجف شب گذشته صحنه تیراندازی نیروهای وابسته به مقتدی صدر بود که طی آن 11 نفر جان باخته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند، امروز نیز شماری زیادی از تظاهرات‌کنندگان برای بازپس‌گیری این میدان به سمت صدرین حرکت کردند.

 

بر اساس گزارشهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران عراقی، تظاهرات‌کنندگان در ادامه با حضور میدان صدرین شعارهایی در لزوم حمایت پلیس و محکومیت خشونت سر دادند.

 

در همین رابطه، شمار چشمگیری از دانشجویان در استان بصره در محکومیت حمله عناصر مسلح به تظاهرات‌کنندگان نجف دست به برگزاری تظاهرات زدند.

خبرهای رسیده از بغداد نیز حاکی از آن است که دانشجویان در بغداد با حضور در میدان تحریر و در دست داشتن پلاکاردهایی از تظاهرات‌کنندگان استان نجف حمایت کرده و اقدامات خشونت‌بار شب گذشته را محکوم کردند.

 

در همین رابطه، منابع آگاه اعلام کردند عناصر مسلح نقابدار از ساعاتی پیش مجددا ورودی‌های میدان تحصن در نجف را در اثر عدم حضور نیروهای امنیتی به کنترل خود در آورند.

 

منابع خبری همچنین ضمن اشاره به احتمال بحرانی شدن وضعیت امنیتی در کربلا و از کنترل خارج شدن اوضاع امنیتی عنوان کردند در نتیجه حمله افراد مسلح به میدان‌های تحصن در استان کربلاء تاکنون 10 نفر زخمی شده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا