ایرانخاورمیانه

کانال ۱۲ اسرائیل: در حمله اخیر به طرطوس سوریه تجهیزات مهم ارسالی از ایران هدف قرار گرفت

کانال ۱۲ اسرائیل با اشاره به تلاش دوباره فرماندهان سپاه پاسداران برای انتقال سامانه ضدهوایی به سوریه، گزارش داد که در حمله موشکی بامداد شنبه به غرب سوریه محموله‌ای مهم هدف قرار گرفت که هفته پیش از ایران آمده بود.

خبرگزاری دولتی سوریه صبح شنبه گزارش داد که اسرائیل با شلیک موشک‌هایی از فراز دریای مدیترانه، «چند مرغداری» را در شهرک حمیدیه در جنوب بندر طرطوس هدف قرار داد و در پی آن دو غیرنظامی زخمی شدند.

با این حال کانال ۱۲ اسرائیل شامگاه شنبه گزارش داد منطقه‌ای که مورد حمله قرار گرفت نشان می‌دهد که هدف محموله‌ای تسلیحاتی بود که هفته گذشته از یک کشتی احتمالا ایرانی تخلیه شد.

این گزارش همچنین یادآور شده که این حمله همزمان با «موج جدید تلاش ایران برای انتقال سامانه دفاع هوایی به سوریه با هدف حفاظت از منافع نظامی‌اش» صورت گرفت.

کانال ۱۲ اسرائیل در گزارش خود به منبع خاصی اشاره نکرد.

مقام‌های نظامی اسرائیل پیش از این گفته بودند که سوریه توان ضدهوایی خود را با استفاده از تجهیزات ارتقا یافته ایرانی بالا برده است.

چهار سال پیش نیز وال‌استریت ژورنال گزارش داد حمله اسرائیل به پایگاه «تی ۴» با هدف نابود کردن تجهیزات سامانه ضد هوایی ساخت ایران که قرار بود منتقل و نصب شود انجام گرفت.

در جریان آن حمله که بیستم فروردین ۹۷ روی داد، جنگنده‌های اسرائیل به پایگاه هوایی «تی ۴» در استان حمص سوریه حمله کردند که در پی آن ۱۴ نفر، از جمله هفت عضو سپاه پاسداران، کشته شدند.

به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، تلاش جدید جمهوری اسلامی برای انتقال سامانه ضدهوایی به سوریه با مدیریت یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و با همکاری ارتش سوریه در حال انجام بود.

کانال ۱۲ اسرائیل نام این فرمانده ارشد سپاه پاسداران را به گونه‌ای گزارش کرده که می‌تواند منظور از آن «فریدون محمدی سقایی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوافضای سپاه پاسداران»، باشد.

در سال‌های اخیر حملات متعددی به مواضع مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه به اسرائیل نسبت داده شده اما اسرائیل بجز مواردی استثنایی درباره این حملات سیاست «نه رد، نه تایید»‌ را ادامه داده است.

با این حال نفتالی بنت که به تازگی از نخست وزیری اسرائیل کنار رفت، گفته بود سیاست دولتش حمله به سر هشت‌پا به جای درگیر شدن با پاهای آن است.

بندر طرطوس در غرب سوریه پایگاه نیروهای روسیه در سوریه بوده و جمهوری اسلامی نیز از آن برای انتقال تجهیزات استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا