جهانخاورمیانه

حفاظت از سفارت اسرائیل در هند در برابر حملات احتمالی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مانور

در پی احتمال جدی حمله نیروهای جمهوری اسلامی به سفارت اسرائیل در دهلی‌نو، پلیس هند علاوه بر تدابیر شدید امنیتی، اقدام به برگزاری مانور و تمرینات بی‌سابقه با مشارکت نیروهای اسرائیلی در اطراف این سفارت کرد.

در جریان این تمرینات که برای کسب آمادگی در مقابل حملات احتمالی برگزار شد، تمام خیابان‌های اطراف سفارت اسرائیل در دهلی‌نو مسدود بود و صدای تیراندازی و انفجار به گوش می‌رسید.

به گفته یک منبع اسرائیلی، در این تمرین نیروهای پلیس و همچنین نیروهای ویژه ضد ترور و ضد خرابکاری هند شرکت داشتند.

این منبع همچنین گفت که سفارت اسرائیل در دهلی‌نو از سال گذشته به یکی از اهداف جدی جمهوری اسلامی برای حمله به منافع اسرائیل تبدیل شده است.

خیابان‌های اطراف سفارت اسرائیل در هند مجهز به دوربین‌های مداربسته شده و به صورت ۲۴ ساعته تحت حفاظت شدید امنیتی قرار دارد.

این منبع همچنین بدون اشاره به جزییات فاش کرد که اسرائیل در تمرین اخیر که در دهلی‌نو برگزار شد، از تکنولوژی پیشرفته و جدیدی برای محافظت از سفارت خود استفاده کرد.

سفارت اسرائیل در دهلی‌نو با بیش از یکصد کارمند و پرسنل، یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سفارتخانه‌های اسرائیل در جهان است.

هرساله هزاران بازرگان و گردشگر اسرائیلی به هند سفر می‌کنند و هند از خریداران بزرگ اسلحه از اسرائیل است.

بیش از یک سال پیش، در بهمن ۹۹، انفجاری در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو رخ داد و رسانه‌های هندی گزارش دادند که پلیس پاکت نامه‌ای خطاب به سفیر اسرائیل در محل انفجار پیدا کرد که در آن به نام‌های قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده اشاره شده بود.

خبر اقدام پلیس هند در برگزاری تمرین در اطراف سفارت اسرائیل چند روز پس از آن منتشر می‌شود که ایران اینترنشنال از خنثی شدن طرح سپاه قدس برای انجام سه ترور در اروپا خبر داده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا