آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دیدار‌ فعالین‌ آذربایجانی‌ با‌ توحید‌ امیر امینی‌‌ و‌ کیانوش اصلانی

جمعی‌ از‌ فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ روز پنجشنبه‌ ۱۶ اردیبهشت‌ با توحید امیر‌ امینی‌ و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، که در مرخصی‌ ۲۰‌ روزه‌ بسر می‌برند، در اردبیل دیدار‌ کردند.

جمعی‌ از‌ فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی‌ امروز پنجشنبه‌ ۱۶ اردیبهشت‌ با توحید امیر‌ امینی‌ و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، زندانیان سیاسی آذربایجانی‌‌ که‌ از زندان اوین به مرخصی‌ ۲۰‌ روزه‌ اعزام شده‌اند، در اردبیل دیدار‌ کردند.

در این دیدار توحید امیرامینی‌ از نحوه‌ بازداشت‌، بازجویی‌ و از سلولهای‌ انفرادی‌ زندان‌ اوین‌ سخن‌ گفت. واین فعال تورک همچنین‌ بیان‌ داشتند‌ که‌ «جسارت، شهامت‌، آگاهی و قدرت ایمان‌‌ هر فرد، میله‌ های‌ پولادین‌ زندان را ذوب میکند، کافیست‌ به خودمان و راهمان ایمان داشته باشیم».

کیانوش اصلانی نیز در این دیدار گفت: «در هر‌ شرایطی‌ که باشیم‌ وقت را نباید بیهوده تلف کرد حتی در زندان‌ های طویل المدت‌ با مطالعه، برنامه ریزی و یادداشت‌ های روزانه‌ میتوان‌ به‌ درجه ای‌ از معرفت برای شکوفایی‌ اهداف‌ و آرزوها‌ رسید».

توحید امیر امینی‌ و کیانوش اصلانی فعالین مدنی آذربایجانی‌ محبوس‌ در زندان‌ اوین‌ هر کدام به ترتیب روز ۱۳‌ اردیبهشت‌ ماه با تودیع قرار وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی و ۱ اردیبهشت ماه به مرخصی ۲۰ روزه اعزام شدند.

آقایان امیرامینی و اصلانی ۱ اسفند ۱۳۹۷ در میدان انقلاب تهران بعلت پخش تراکتهای تبریک گرامیداشت روز جهانی زبان مادری دستگیر شده بودند.

این دو تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” جمعا به ۹ سال حبس تعزیری برای امیرامینی و ۵ سال حبس تعزیری برای اصلانی محکوم شدند حکم توحید امیرامینی بهمن‌ماه سال گذشته توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری  تقلیل یافت.

نهایتا این محکومیت مطابق قانون جدید کاهش مجازات حبس به ۵ سال حبس تعزیری تغییر یافت.

توحید امیر امینی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است وی در یک مورد در اعتراض به بازداشت عباس لسانی زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی به ۶ ماه حبس و شلاق محکوم شده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا