ایران

سفر اعلام نشده باقری کنی به مسکو؛ اولیانوف: تبادل نظر حرفه‌ای بود

روسیه خبر داد که علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی، در جریان سفرش به مسکو با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرده است؛ میخائیل اولیانوف این دیدار را «تبادل نظر بسیار حرفه‌ای» خواند.

خبر سفر باقری به مسکو را شامگاه جمعه ۱۰ تیر نمایندگی روسیه در وین اعلام کرد.

نمایندگی روسیه همچنین تصویری در توییتر خود منتشر کر که علی باقری در جلسه‌ای با حضور سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، از جمله حاضران هستند.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی خبری درباره سفر باقری کنی به مسکو منتشر نکرده و هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

گزارشی از محتوای گفت‌وگوهای باقری در مسکو نیز منتشر نشده و فقط اولیانوف این دیدار را «تبادل نظر بسیار حرفه‌ای درباره وضعیت فعلی برجام» خواند.

او در توییتی نوشت: «ارزیابی من این است که به رغم مشکلات، توافق هسته‌ای هنوز هم می‌تواند احیا شود. برای وقوع آن، آمریکا باید انعطاف بیشتری نشان دهد.»

علی باقری چند روز پیشتر در دوحه بود و مذاکرات غیرمستقیم او با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا، بدون نتیجه ماند و به نوشته خبرگزاری تسنیم، تاثیری در از بین رفتن بن‌بست مذاکرات نداشت.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در دوحه خواسته‌هایی مبهم و گاه تکراری مطرح کرد، به رویترز گفت شانس احیای برجام پس از این گفت‌وگوها بسیار کمتر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا