خاورمیانهسیاست

سفیر انگلیس در یمن: حوثی‌ها کودکان را به جنگ و دانشجویان را به قم می‌فرستند

مایکل آرون، سفیر انگلیس در یمن، در گفتگو با روزنامه الشرق‌الاوسط گفت: "حوثی ها در حال تغییر جامعه یمن و برنامه های درسی در مدارس هستند".

سفیر انگلیس در این گفتگوی خود که امروز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه ۹۹ منتشر شده، گفت که حوثی‌های مورد حمایت ایران “زنگ خطر را در مقابل یمنی ها به صدا درآورند و آنها دانشگاه ها را کنترل و تغییر می دهند و کودکان را به جبهه های جنگ و دانشجویان را برای تحصیل به قم در ایران می‌فرستند.”

این دیپلمات انگلیسی معتقد است که کنترل مداوم حوثی ها بر صنعا، پایتخت یمن، باعث افزایش نفوذ ایران در یمن شده است.

آقای آرون هشدار داد: “این یک فاجعه برای جامعه یمنی است. آنها (حوثی ها) شرایط را در جامعه تغییر می دهند.”

وی گفت: “پس از پنج سال دیگر، جامعه یمن از طریق نفوذ ایران، ایدئولوژی و سنت های حوثی کاملاً تغییر خواهد کرد.”

گروه حوثی که اخیراً در لیست تروریسم آمریکا به همراه رهبر خود، عبدالملک الحوثی و دو تن از رهبران این گروه قرار گرفت، از هیچ تلاشی برای ممانعت از تلاش ها در جهت راه حل های سیاسی فروگذاری نکرده اند. آخرین آن، تلاش برای هدف قرار دادن دولت یمن در فرودگاه بین المللی عدن در پایان سال گذشته با موشک بود که اعضای آن و رئیس جمهور از آن جان سالم به در بردند.

آرون با “جرم” توصیف کردن حمله به فرودگاه عدن، معتقد است که این یک اقدام ناکام حوثی ها برای جلوگیری از اجرای توافق ریاض و ایجاد مشکلات بیشتر بود.

هارون معتقد است که یمن به نیروهای سیاسی نیاز دارد که به صنعا برگردند و بازسازی کشور را شروع کنند و این همان چیزی است که جامعه جهانی می خواهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا