آذربایجانجهان

خلوصی آکار: ژنرال‌ها و افسران تورکیه از فردا مشغول خدمت در قره‌باغ خواهند شد

خلوصی آکار، وزیر دفاع تورکیه با ذاکر حسن‌اف همتای آذربایجانی خود در مورد مرکز نظارت بر آتش‌بس قره باغ تماس گرفت.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های تورکیه گزارش می‌دهد، آکار پس از مکالمه تلفنی گفت که آنها با ذاکر حسن‌اف در مورد اقدامات انجام شده و در مورد مسائل دفاعی و امنیتی گفتگو کردند.

آکار گفت: “در ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۰، من و شویگو، همتای روسی ام، تفاهم نامه‌ای را در مورد مرکز نظارت مشترک تورکیه و روسیه امضا کردیم که برای نظارت و کنترل آتش بس در قره باغ ایجاد می شود. کار برای ایجاد این مرکز مشترک به پایان رسیده است. این مرکز مشترک برای سربازان تورکیه و روسیه از فردا آغاز به کار می کند. من و ذاکر حسن‌اف آخرین وضعیت را ارزیابی کردیم و بهترین آرزوها را به همدیگر رساندیم.”

وزیر دفاع تورکیه افزود: “ما به وظیفه خود در حمایت از حقوق و قوانین برادران خود عمل خواهیم کرد. ما تاکنون با مفهوم یک ملت و دو کشور در کنار برادران آذربایجانی خود بوده ایم و این کار را ادامه خواهیم داد.”

پیش از این، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان در مورد این تماس تلفنی بیانیه‌ای صادر کرد. گزارش شده است که امروز جمعه ۱۰ بهمن‌ماه ۹۹ ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، با خلوصی آکار، وزیر دفاع جمهوری تورکیه  گفتگوی تلفنی داشته است.

گفته شد که وزرا در مورد موضوعات مربوط به راه اندازی مرکز نظارت مشترک تورکیه و روسیه گفتگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا