ایرانخاورمیانه

علی شمخانی وارد بغداد شد؛ سند همکاری‌های مشترک امنیتی امضا می‌شود

«علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی و امضای سند همکاری‌های مشترک امنیتی وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی ایران، «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور امروز (یکشنبه – ۲۸ اسفند) در رأس هیأتی وارد بغداد شد.

رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران و دستیار وزیر خارجه در امور کشورهای حوزه خلیج عربی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور را در این سفر، همراهی کردند.

ماموریت علی شمخانی در عراق چیست؟

قرار است شمخانی در بغداد سند همکاری‌های مشترک امنیتی را با مقامات عراق امضا کند. علاوه بر امضای این سند امنیتی، روابط اقتصادی را نیز با مقامات عراق بررسی خواهد کرد.

بر گزارش خبرگزاری «ایرنا»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در سفر خود به عراق به بررسی مبادلات تجاری حدود ۱۰ میلیارد دلاری و تسریع اجرای توافق‌های اقتصادی و تسهیلات بانکی خواهد پرداخت.

این خبرگزاری با اشاره به اینکه عراق دومین شریک تجاری ایران است، در مورد سفر شمخانی نوشت: «حضور پر رنگ مقامات بانکی و اقتصادی در این سفر، نشان می‌دهد که دولت ایران ضمن تلاش فعال برای مدیریت چالش‌های سیاسی و امنیتی در روابط خارجی بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با همسایگان متمرکز است.»

گفتنی است که سند همکاری‌های مشترک امنیتی که به امضاء مقامات عالی امنیتی دو کشور خواهد رسید، چندین ماه در مورد تهیه آن گفتگو و تبادل نظر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا