آذربایجاناقتصادایرانمحیط زیست

فقط دو نیروگاه تبریز و سهند در کشور گاز نخواهند داشت

مدیر نیروگاه حرارتی سهند چند روز پیش در یک گفت‌وگوی خبری گفت که فقط دو نیروگاه تبریز و سهند در کشور گاز نخواهند داشت.

کریم عباسزاده، مدیر نیروگاه حرارتی سهند چند روز پیش در یک گفت‌وگوی خبری، از قطع سهمیه گاز این نیروگاه در سالجاری خبر داده و گفته بود که این نیروگاه جهت تداوم فعالیت خود به اجبار از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

وی گفته بود که اخیرا بخشنامه‌ای توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر و به دست ما رسیده که در آن قید شده است، با توجه به آغاز فصل سرما بایستی مصرف گاز نیروگاه‌های کشور تعطیل شود که این یک امر طبیعی است اما با کمال تعجب، در تاریخ معین باید مصرف گاز تنها دو نیروگاه تبریز و سهند در کشور به صفر می‌رسد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که این موضوع را به عنوان یک تذکر در جلسه هفتگی صحن علنی به وزیر نفت ارائه داده و در این راستا نیز سایر نمایندگان اعلام همکاری کرده بودند، افزوده بود که اگر وزیر نفت تا مهلت دو هفته آتی در این خصوص اقدام نکند، طرح سوال از وزیر محترم را کلید خواهد زد.

روز گذشته با به پایان رسیدن مهلت دو هفته‌ای وزارت نفت و عدم پاسخگویی مناسب در این خصوص، روح‌الله متفکر آزاد، نماینده تبریز در توییتی، طرح سوال از وزیر نفت را اعلام کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری نخستین جلسه نمایندگان استان با رئیسی، از دستور رئیس جمهور جهت پیگیری این موضوع و یافتن راه حل مناسب برای آن خبر داده بود.

هم‌چنین بر اساس گفته‌ی وی، در فصل زمستان، روزانه بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب مازوت توسط دو نیروگاه تبریز و سهند مصرف می‌شود که در مقابل مصرف ۲۲ میلیون متر مکعب گاز استان در تابستان و ۴۵ میلیون متر مکعب در زمستان، عدد ناچیزی است و می‌توان آن را با مدیریت مصرف سایر بخش‌ها جبران کرد.

متفکر آزاد افزود، مردم تبریز در سال گذشته علی‌رغم تمامی مشکلات حتی در مصرف گاز صرفه جویی کرده بودند ولی وزارت نفت به جای تشویق این مورد، اقدام به تعطیلی دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند کرده و دلیل آن را نیز نگاه ملی به مباحث و نه استانی اعلام کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا