آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

توزیع گسترده پوستر در سطح شهر تبریز در حمایت از بازداشت شدگان اعتراضات آذربایجان

فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز به منظور حمایت از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی ۲ مرداد، اقدام به تهیه و پخش صدها پوستر در سطح این شهر کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در تبریز به منظور حمایت از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی ۲ مرداد، اقدام به تهیه و پخش صدها پوستر در سطح این شهر کردند.

در این پوستر به همراه تصویر ۴ تن از بازداشت شدگان، در قسمتی از چاپ‌نوشته اعلام شده است تمامی فعالان مدنی و ملی آذربایجان خط قرمز حرکت ملی آذربایجان به حساب می آید و در صورت تداوم وضع موجود دیوار های سطح شهرهای آذربایجان به تریبون آزاد ملت تبدیل خواهد شد.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر و جو شدید امنیتی حاکم شد ولی تصاویر متعدد منتشر شده حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

علاوه بر اینکه ده‌ها تن در اعتراضات ۲ مرداد تبریز بازداشت شدند، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود که طی آن چندین تن از فعالین مدنی نیز در این شهرها تحت بازداشت قرار گرفتند.

تا کنون رضا شهریور، محمد کاظمی، اولدوز قاسمی، محمد محمودی، سیامک کوشی، کریم اسماعیل زاده، پرویز سیابی گرجانی، نادر صادقیان، یوسف سلحشور، محمد مردی، داوود رحیمی، شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، شهروز برزگر، صالح اکرامی، بابک رضایی، صمد لادوند، هادی محمدی، در شهرهای تبریز، اردبیل و تهران احراز هویت شده‌اند.

همچنین، خبرگزاری آناتولی در گزارشی با استناد به بیانیه آهراز از بازداشت زهرا خادم، امیر محمد خلیل زاده، یاشار خلیل زاده، پویا خدایی، ابراهیم فتاحی، مختار مولائی و معصومه شاهد در تظاهرات تبریز خبر داده بود.

این گزارش همچنین از بازداشت یک روزه اشکان سعادت‌مهر و اکبر قلیزاده، یک روز قبل از اعتراضات در شهر اورمیه خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا