اجتماعیجهان

مجری مشهور تلویزیون ترکیه با ایجاد کمپینی برای آوارگان روهنگیا ۴۹۲ باب خانه ساخت

با كمكهایی که در برنامه «تاتلی و سرت» موگه آنلی جمع شده بود، ۴۹۲ خانه برای آراكانی‌ها كه از آزار و شكنجه میانماری‌ها به بنگلادش فرار كرده اند، ساخته شد.

با كمك هایی که در برنامه «تاتلی و سرت» موگه آنلی در تلویزیون آتی‌وی جمع شده بود، ۴۹۲ خانه برای آراكانی ها كه از آزار و شكنجه میانماری‌ها به بنگلادش فرار كرده اند، ساخته شد.

موگه آنلی، که در بسیاری از پروژه های اجتماعی نقش دارد، سال گذشته با هلال احمر ترکیه دست به دست هم داد و اقدام قابل تقدیری را برای مسلمانان آراکان (روهنگیا) که از آزار و شکنجه میانماری‌ها فرار کرده و به بنگلادش پناه بردند، آغاز کرد.

موگه آنلی در یکی از این برنامه‌ها میزبان کرم کینیک، رئیس هلال احمر ترکیه می‌شود و با شرح وضعیت آوارگان آراکان (روهنگیا) برای تهیه خانه ای گرم برای کودکانی که مجبور به خوابیدن روی زمین خشک می‌شوند از بینندگان و دوستداران خود خواستار حمایت می‌شود.

در مدت زمان کوتاهی (۶ روز)، مبلغ ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۸۶ لیره ترکیه به این کمپین اهدا شد. با این کمک ها محله‌ای با نام “محله موگه آنلی و دوست‌هایش” با ۴۹۲ خانه در بنگلادش، احداث شد. در سایه این محله یکی از مشکلات اساسی صدها خانواده آراكانی كه در شرایط سخت زندگی می كنند، حل شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا