آذربایجان

مدارک «اسکان ارامنه سوریه در قره‌باغ» پس از ترک سرویس ویژه ارمنستان از زنگیلان

در بازرسی از ساختمان مورد استفاده سرویس امنیت ملی ارمنستان در منطقه آزاد شده زنگیلان آذربایجان، برخی اسناد و مواد پیدا شد که  مشخص می‌کند در میان آنها لیستی از شهروندان سوریه و کپی گذرنامه آنها وجود دارد.

مشخص شد که ۶۰ ارمنی سوری که در این لیست وجود دارند (در مجموع ۱۹ خانواده) در طی روند اسکان غیرقانونی ارامنه در سرزمینهای اشغالی آذربایجان به منطقه زنگیلان منتقل شدند.

بر این اساس، باژو هارژ سِبوپ (گذرنامه: ال۰۲۱۶۹۳-۱۱-۰۱۵)، شهروند سوریه، متولد ۰۲.۰۵.۱۹۶۴ از منطقه حسکه سوریه؛ اسکندریان هارتیون آوادیس، شهروند سوریه، متولد ۱۲.۱۱.۱۹۶۹ (گذرنامه: ال۱۲۸۶۲۲-۱۱-۰۰۴) و کپی گذرنامه های صادر شده به نام کیراکوس بابکین (گذرنامه: ای‌ام خ۷۰۹۲۲۷) ، شهروند ارمنستان متولد سوریه در تاریخ ۰۱.۰۱.۱۹۶۲

این اطلاعات همچنین در صفحه رسمی توییتر حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس جمهوری آذربایجان نیز تأیید شده است.

این واقعیت تأیید دیگری بر سیاست ارمنستان است که سالها تلاش کرده از طریق اسکان غیرقانونی وضعیت دموگرافیک در سرزمینهای اشغالی آذربایجان را تغییر دهد.

در حقیقت، مقامات ارمنستان کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو و همچنین منشور دیوان کیفری بین المللی را که “اسکان مستقیم یا غیرمستقیم بخشی از مردم غیرنظامی در سرزمین های اشغالی” را به عنوان یک جرم جنگی به رسمیت می شناسد، به شدت نقض کردند. طرف آذربایجانی تصمیم دادگاه نظامی بین المللی نورنبرگ را که دو جنایتکار نازی را به جرم تلاش برای “آلمان سازی” سرزمین های اشغالی تحت پیگرد قانونی قرار داده بود، به عنوان سابقه قانونی عنوان می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا