اجتماعیایرانسیاست

مدیر کمپین فعالین بلوچ کشته و زخمی شدن دست کم ۱۵ نفر را در تیراندازی سپاه پاسداران تایید کرد

مدیر کمپین فعالین بلوچ، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی کشته و زخمی شدن دست کم ۱۵ نفر را در تیراندازی سپاه پاسداران تایید کرد.

عبدالله عارف، مدیر کمپین فعالین بلوچ روز سه شنبه ۵ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در رابطه با آتش گشودن مرزبانی سپاه پاسداران به سوخت‌بران بلوچ، گفت: «دو روز بود که سوخت‌برها در مرز نگه‌داشته می‌شدند و به‌دلیل گرسنگی و تشنگی از نیروهای امنیتی درخواست کردند که درها را باز کنند.»

به گفته عبدالله عارف، این افراد به‌دلیل عدم پاسخگویی نیروهای امنیتی به این درخواست آنها اقدام به تظاهرات کردند و در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران ایران به سمت این افراد دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

در ویدیوهایی که فعالین بلوچ از اعتراضات در شهرستان سراوان روز سه‌شنبه ۵ اسفند ۹۹ منتشر کردند، دیده می‌شد که معترضان علاوه بر تسخیر ساختمان فرمانداری و آتش زدن تجهیزات آن، خودروهای نیروهای امنیتی در سراوان را نیز به آتش کشیده‌اند.

پس از حوادث دیروز سراوان، هزاران کاربر توییتر با راه‌اندازی کارزاری مجازی با هشتگ‌های #سراوان_تنها_نیست، #سوخت‌بر_نکشید، #DontKillBalochi و #سراوان، به کشتار سوخت‌بران و تبعیض نسبت به مردم  بلوچ در سیستان و بلوچستان اعتراض کردند.

گزارشات منتشره می‌گفت، بیمارستان و سردخانه شهر شستون سراوان پر از مجروح شده و تامین منابع خون برای آنها با مشکل مواجه شده است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز با صدور بیانیه‌ای کشته و زخمی‌‌شدن سوخت‌بران در منطقه مرزی سراوان را بشدت محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت آقای عبدالحمید منتشر شده، او تیراندازی به سوخت‌بران را «جنایت» نامیده، این اقدام را محکوم کرده و افزوده بود: «از مسئولین درخواست دارم در سریع‌ترین زمان ممکن عاملان این حادثۀ دردناک را محاکمه و مجازات» کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا