آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

موسی ضیا گرگری را به اطلاعات تبریز منتقل کردند

موسی ضیا گرگری، فعال مدنی تورک ساکن سولدوز (نقده) روز پنجشنبه ۲۷ شهریور طی تماسی که با خانواده خود برقرار کرده از انتقالش به اداره اطلاعات تبریز خبر داده است.

میرموسی ضیاگرگری، فعال شناخته شده آذربایجانی ساعت ۱۶:۰۰ بعد از ظهر روز شه‌شنبه ۲۶ شهریور از سوی ماموران اداره اطلاعات شهرستان سولدوز (نقده) بازداشت شد.

ماموران امنیتی ایران پس از تفتیش منزل و محل کار این فعال مدنی، بخشی از وسایل شخصی او از جمله تلفن همراه، کامپیوتر، کتاب‌ها و برخی دیگر از وسایل شخصی‌اش را ضبط کرده و با خود بردند.

تا کنون از دلایل بازداشت این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست اما روز گذشته همزمان با بازداشت آقای ضیاگرگری ۵ نفر دیگر از فعالین مدنی اهل سولدوز از جمله سجاد شهیری نیز بازداشت شدند.

گفتنی‌ست خانواده سید‌موسی ضیا گرگری به دلیل بیماری دیابت او و لزوم استفاده از انسولین در زمان‌های مقرر نگران سلامتی این فعال مدنی می باشند. چرا که بازداشت‌گاه‌ها و زندان‌های ایران از نظر شیوع کرونا فاقد شرایط لازم برای محافظت از افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، می‌باشد.

موسی ضیا گرگری پیش از این نیز در تاریخ ۳ خرداد ۹۹ در رابطه با سالگرد خیزش ضد نژادپرستی در شهر‌های مختلف آذربایجان و تورک‌نشین ایران در خرداد سال ۸۵ بازداشت شده بود.

آقای ضیا گرگری در تاریخ اول تیرماه سال ۹۸ نیز از سوی ماموران اداره اطلاعات سولدوز بازداشت شده بود.

این فعال مدنی تورک همچنین در تاریخ ۱۴ تیر سال ۹۷ هنگام عزیمت به قلعه بابک بازداشت شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا