اقتصادایران

نشست بررسی منشا هک سامانه هوشمند سوخت بی‌نتیجه ماند

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت، در نشست دستگاه‌های مختلف پیرامون منشا اختلال در سامانه سوخت، اجماع نظری وجود نداشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد، در نشست دستگاه‌های مختلف پیرامون منشا اختلال در سامانه سوخت، اجماع نظری وجود نداشته است.

محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: «دستگاه‌ها هنوز درباره منشا اختلال در سامانه سوخت به اجماع نرسیده‌اند، اما بحث نفوذ یا حمله سایبری مطرح است و بررسی‌ها هنوز ادامه دارد.»

به گفته وی: «بنابر گزارش این دستگاه‌ها، منشا این خرابکاری ممکن است خارجی یا داخلی باشد و بحث نفوذ یا حمله سایبری ممکن است.»

روز یکشنبه ۹ آبان ماه، جلسه‌ای در این مورد با حضور وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی برگزار شده بود.

چند روز پیش رویداد۲۴ با انتشار گزارشی نوشته بود که محاسبات نشان می‌دهد پس از اختلال سامانه سوخت در ایران، دولت از طریق فروش بنزین آزاد روزانه دست‌کم ۱۵۰ میلیارد تومان سود می‌کند.

این گزارش افزوده بود، دولت امسال در نبود برجام و بلوکه ماندن ارزهایش در کشور‌هایی مانند کره جنوبی، با کسری بودجه شدیدی مواجه است و برای جبران آن احتمال می‌رود به این روش متوسل شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا