جهانمحیط زیست

پس از گزارش اقلیمی سازمان ملل کشورهای در معرض خطر از “محو شدن از روی زمین” می‌ترسند

در پی گزارش جدید اقلیمی سازمان ملل متحد، شهروندانی که در کشورهای در معرض خطر زندگی می کنند نگران آثار مخرب گرمایش زمین هستند.

در پی گزارش جدید اقلیمی بین دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC) در سازمان ملل متحد، شهروندانی که در کشورهای در معرض خطر زندگی می کنند نگران آثار مخرب گرمایش زمین هستند.

پس از گزارش سازمان ملل متحد، که در آن عنوان شده بود، در صورتی که اقدامی صورت نگیرد، گرم شدن کره زمین می تواند برخی مناطق جهان را غیرقابل سکونت کند، نگرانی هایی در کشورهایی آغاز شد که انتظار می رود تحت تأثیر بیشترین تغییرات آب و هوایی قرار گیرند.

محمد نشید، رئیس جمهور سابق مالدیو، که نماینده نزدیک به ۵۰ کشور آسیب پذیر در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی است، گفت: “ما با جان خود هزینه کربن ساطع شده توسط دیگران را می پردازیم.”

نشید با ابراز ترس از “محو شدن”، گفت که برآورد گزارش جدید اقلیمی بین دولتی تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد برای مالدیو “ویرانگر” خواهد بود و این کشور را “در آستانه انقراض” قرار می دهد.

دیان بلک لاین، مسئول تغییرات آب و هوا کشور جزیره مستقل آنتیگوا و باربودا خاطرنشان کرد که این می تواند تأثیر مخربی بر کشورهای کم ارتفاع داشته باشد. او گفت: “این آینده ما است.”

ششمین گزارش گزارش جدید اقلیمی بین دولتی تغییرات آب و هوا سازمان ملل متحد که سراسر جهان با نگرانی منتظر آن بود و توسط ۲۳۴ دانشمند از ۶۶ کشور جهان پس از ۵ سال کار تهیه شد، در مقر این سازمان در ژنو سوئیس اعلام شد.

این گزارش با عنوان “تغییرات آب و هوایی ۲۰۲۱: بنیاد علم فیزیک” در یک جلسه مجازی که توسط ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل در روز جمعه ۱۵ مرداد برگزار شد، تصویب شد.

گزارش جدید هشدار داد که تغییرات آب و هوایی “فراگیر، سریع و شدید” است.

در این گزارش ، که قسمت دوم آن در سال ۲۰۲۲ منتشر می شود، گفته شده است: “اکثر تغییرات آب و هوایی مشاهده شده اگر برای صدها هزار سال هم نباشد، در طول هزاران سال مشاهده نشده و برخی تغییرات، مانند افزایش مداوم سطح دریا، که در حال حاضر فعال هستند، برای  صدها تا هزاران سال برگشت ناپذیر هستند. “

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا