ایران

نماینده مجلس، شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه پاسداران را مسئول شیوع کرونا در ایران دانست

بهرام پارسایی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع کرونا در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد، تصریح کرد: منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس ایران روز شنبه سوم اسفند مسئولان جمهوری اسلامی را متهم کرد که هشدارها در مورد شیوع کرونا را جدی نگرفتند و در مورد مقابله به گسترش آن سهل‌انگاری کرده‌اند.

 

پارسایی به خبرگزاری ایسنا گفت: «در مورد ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی در اوایل شیوع آن در چین برای جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد و بعد از آن ما شاهد مدیریت موضوع در نقاط مختلف دنیا بودیم اما متاسفانه به هر دلیلی که قابل توجیه نیست پرواز یکی از ایرلاین‌های ایرانی به چین ادامه پیدا کرد و حتی مسافران کشورهای دیگر توسط ایرلاین ایرانی جابجا شدند. در این زمینه هشدارها جدی گرفته نشد و سهل‌انگاری بسیار واضح است.»

او افزود: «منفعت طلبی یک ایرلاین داخلی یا سیاست‌های غلط سازمان هواپیمایی و همچنین جدی نگرفتن هشدارهای سازمان بهداشت جهانی باعث شد ویروس کرونا به ایران هم بیاید. با توجه به اینکه ابتلای به این ویروس در کشورهای همسایه گزارش نشده بنابراین این ویروس از طریق پروازها وارد کشور شده است و مشخص نیست چه زمانی ویروس به ایران آمده است.»

ظاهرا منظور از این ایرلاین داخلی شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر وابسته به سپاه پاسداران ایران است که به رغم توقف پروازهای ورودی و خروجی بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان به چین پس از شیوع ویروس جدید کرونا، همچنان به فعالیت خود در این مسیر دادمه داده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران گفت:  «تعداد تلفات کرونا در ایران بیش از کل جهان منهای چین است»، و این موضوع اول جدی گرفته نشد و بعد هم سهل انگاری صورت گرفت و عدم مدیریت مرزهای هوایی و ورودی‌های کشور موجب شد تاوان آن گریبانگیر مردم و کشور شود.

پارسایی افزود: امیدواریم برای یکبار هم که شده با افرادی که سهل انگاری آنها موجب انتقال این ویروس به کشور و به خطر افتادن سلامتی مردم شده برخورد شود و آنها پاسخگوی خطای بزرگشان باشند.

وی با طرح این سوال که چه تدابیری برای کنترل کرونا و قرنطینه کردن برخی شهرهای آلوده اتخاذ شده؟، افزود: «اگر کسانی هستند که می‌گویند موضوع آنطور که گفته می‌شود خطرناک نیست می‌توانند با خانواده‌هایشان در اماکن عمومی حضور پیدا کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا