آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سهند معالی، فعال مدنی ترک بازداشت شد

مأمورین نیروی انتظامی سراب با مراجعه به محل کار سهند معالی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن این شهرستان، وی را بازداشت کرده‌اند.

سهند معالی عصر امروز سه‌شنبه ۱۰ تیر طی تماسی که با خانواده خویش داشته گفته است مأمورین نیروی انتظامی وی را در محل کار خود بازداشت کرده‌اند.

آقای معالی همچنین از انتقال خود به زندان سراب خبر داده و دلیل بازداشت خویش را این‌گونه بیان کرده که دو حکم جداگانه قطعیت یافته به مدت ۱ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری داشته است.

این در حالیست که این فعال سیاسی_مدنی ترک در رابطه با اجرای حکم پرونده های مذکور در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ دستگیر شده و پیرو آن با احتساب ایام بازداشت قبلی و ادغام هر دو پرونده، بعد از سپری کردن دوران محکومیت، حبس نامبرده خاتمه و در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ آزاد شده بود.

با وجود این در هنگام بازداشت وی مأمورین عنوان نموده اند که حکم‌های صادره علیه او ادغام نگردیده و بایستی حکم یکسال دیگر را نیز تحمل نماید

آقای معالی در تیر ماه ۹۷ و در جریان همایش سالانه قلعه ‌بابک توسط نیروهای امنیتی سراب به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق پخش اعلامیه» بازداشت گردیده بود که با تودیع قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی بطور موقت آزاد گردیده بود.

پیشتر این فعال مدنی در تیر ماه ۹۲ نیز با اتهامی مشابه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا