جهان

خلوصی آکار: “اجساد ۱۳ غیرنظامی کشته شده توسط پ‌ک‌ک در یکی از غارها پیدا شد”

خلوصی آکار، وزیر دفاع تورکیه در مورد پیشرفت عملیات «چنگال عقاب ۲» که از ۱۰ فوریه علیه پ.ک.ک در شمال عراق آغاز شده، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

وزیر دفاع تورکیه گفت که اجساد ۱۳ غیرنظامی هنگام جستجو در یکی از غارهای پ.ک.ک در ارتفاعات عراق، در منطقه «گارا» نزدیکی مرز تورکیه پیدا شد. آنها غیرنظامیانی هستند که قبلاً توسط پ.ک.ک ربوده شده بودند.

وی گفت: “یکی از این افراد از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بقیه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. بار دیگر چهره پست و جانی پ.ک.ک آشکار شد.”

خلوصی آکار برای رصد روند عملیات ویژه که شامل نیروهای ویژه، جنگنده های اف-۱۶ و پهپادهای بایراکتار بود، با فرماندهان ارتش به مرز عراق رفته است.

وزیر دفاع تورکیه به خبرنگاران گفت که در این عملیات تاکنون بیش از ۵۰ مخفیگاه پ‌ک‌ک منهدم شده و بیش از ۵۰ تروریست کشته شده اند. سه نفر از نیروهای مسلح تورکیه شهید و سه نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی گفت: “در این عملیات که عمدتا از سلاح‌ها و مهمات بومی استفاده شده، ضربه شدیدی به حضور سازمان تروریستی در منطقه وارد شد و منطقه گارا تحت کنترل در آمد.” آکار گفت که تمام اعضای پ‌ک‌ک در غاری که در آن ۱۳ غیرنظامی کشته شده اند، نابود شدند.

الهام علی‌اف، رییس‌جمهور و جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در پی کشف اجساد ۱۳ غیرنظامی کشته شده در غار پ‌ک‌ک در شمال عراق به تورکیه تسلیت گفتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا