آذربایجان

وزارت دفاع آذربایجان: مایه ریشخند است ایران که حامی تروریسم در جهان است آذربایجان را متهم می کند

وزارت دفاع آذربایجان ادعای اخیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران درباره حضور «اسرائیل و نیروهای داعش» در خاک آذربایجان را «افترا و بی‌اساس» خواند و گفت: «مضحک است ایران که حامی تروریسم در جهان است آذربایجان را متهم می کند.»

در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است:

کیومرث حیدری در اراجیف خود مدعی است که گویا نیروهای “صهیونیستی” در آذربایجان حضور دارند و آذربایجان در جنگ 44 روزه از تروریست های داعشی که از سوریه آورده شده بودند استفاده کرده و آنها هنوز در این کشور هستند. وی در عین حال می گوید ایران اجازه تغییر در مرز با ارمنستان را نخواهد داد.

ابتدا اعلام می کنیم که اتهام طرف ایرانی مبنی بر حضور هرگونه نیروی خارجی در خاک آذربایجان بی اساس و کاملا غیر قابل قبول است. در کل هیچ عنصر خارجی در خاک آذربایجان وجود ندارد.

به کیومرث حیدری یادآوری می کنیم که ارمنستان 30 سال سرزمین های آذربایجان را اشغال کرد. در نتیجه این تهاجم نظامی، 132 کیلومتر از اراضی آذربایجان در مرز ایران نیز اشغال شد. با این حال، طرف ایرانی یک بار هم ارمنستان را متهم نکرد. برعکس، برادری ایرانی و ارمنی در این دوره قوی تر شد. امروز بر کسی پوشیده نیست که ارمنستان دو متحد اصلی در جهان دارد که یکی از آنها فرانسه و دیگری ایران است.

جمهوری آذربایجان از تمامیت ارضی همه کشورها حمایت می کند و در امور داخلی کشورها دخالت نمی کند.

در پاسخ به اتهام استفاده آذربایجان از تروریست‌های داعش در جنگ 44 روزه میهنی، به اطلاع می‌رسانیم که ارتش سرافراز آذربایجان به تنهایی سرزمین‌های ما را از اشغال آزاد کرد و تاریخ سازی کرد. این ادعا یک اتهام و تهمت پوچ بیش نیست. مایه ریشخند است که این اتهام را یکی از افسران عالی رتبه نظامی کشوری که حامی تروریسم است و نامش به ارتکاب اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف جهان معروف است، زده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا